«Νέες ψηφιακές εκπαιδευτικές δράσεις με αναφορά σε εμβληματικά έργα της Συλλογής Κατσίγρα»

20

Περνώντας το κατώφλι τoυ νέου έτους και αφήνοντας πίσω μια πολύ δύσκολη χρονιά για όλη την ανθρωπότητα αλλά και για τα Μουσεία όλου του κόσμου, η προσδοκία όλων είναι πολύ σύντομα να μπορέσουν ν’ ανοίξουν και πάλι οι «πύλες» τους και να υποδεχτούν τους φίλους τους για να βιώσουν τη μουσειακή εμπειρία μέσα από μία «νέα» ματιά.
Η Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας-Μουσείο Γ. Ι. Κατσίγρα ξεκινώντας τη νέα χρονιά και προσαρμοσμένη στις νέες και πρωτόγνωρες συνθήκες, παρουσιάζει μία νέα σειρά πρωτότυπων ψηφιακών εκπαιδευτικών δράσεων. Πρόκειται για πέντε (5) εκπαιδευτικές προτάσεις οι οποίες καταρχήν απευθύνονται σε παιδιά α/θμιας και β/θμιας εκπαίδευσης χωρίς όμως αυτό να στερεί τη δυνατότητα από τον κάθε ενδιαφερόμενο οποιασδήποτε ηλικίας να πειραματιστεί και να μπει στη διαδικασία υλοποίησής τους.
Όλες οι προτεινόμενες δράσεις έχουν αναφορά σε εμβληματικά έργα της Συλλογής Κατσίγρα, η οποία αποτελεί τον πυρήνα της δράσης του Μουσείου, με σκοπό τόσο τη γνωριμία με τα έργα της συλλογής όσο και την ευαισθητοποίηση σε θέματα τέχνης, την εκπαίδευση και την καλλιέργεια της αισθητικής, τη γνωριμία με διάφορες τεχνικές, την ανάπτυξη και απόκτηση νέων δεξιοτήτων.
Οι συγκεκριμένες προτάσεις αποτελούν μέρος ενός γενικότερου σχεδιασμού ο οποίος περιλαμβάνει ψηφιακές εκθέσεις, ψηφιακές παρουσιάσεις έργων της συλλογής, «ζωντανές» ξεναγήσεις μέσω διαδικτυακών εφαρμογών ή προβολή ξεναγήσεων μέσω βίντεο, διαδικτυακές συζητήσεις με θέματα που αφορούν στην ιστορία της τέχνης, κ.α.
Στόχος του σχεδιασμού και υλοποίησης όλων των παραπάνω δράσεων αποτελεί η διατήρηση της επικοινωνίας του Μουσείου με το κοινό του και τους φίλους του έως ότου οι συνθήκες το επιτρέψουν και η μουσειακή εμπειρία θα μπορεί να παρέχεται από το Μουσείο μας δια ζώσης.
Πιο αναλυτικά:
-«Μικτή Τεχνική» με αναφορά στο έργο “Σπάρτη” του Κωνσταντίνου Μαλέα.
Μέσα από τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική δράση μπορεί κανείς να έρθει σε επαφή με το έργο “Σπάρτη” του Κωνσταντίνου Μαλέα, το οποίο εκτίθεται στην ενότητα ”Το Πνεύμα του Τόπου” της μόνιμης έκθεσης της Συλλογής Γ. Ι. Κατσίγρα ”Επανασύνδεση”. Ο «μικρός δημιουργός» συνδυάζοντας διάφορες τεχνικές έχει τη δυνατότητα να το αναπαραστήσει. Πρόκειται για μια γνωριμία με τη τεχνοτροπία της «μικτής τεχνικής», δηλαδή με την καλλιτεχνική διαδικασία στην οποία χρησιμοποιούνται περισσότερες από μια τεχνικές γεγονός το οποίο προσφέρει την δυνατότητα να συνδυάσει κανείς διάφορα υλικά τα οποία συνθέτοντάς τα μπορεί να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό και πρωτότυπο αποτέλεσμα. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού.
-”Γλυπτική” με αναφορά στο έργο ”Το κορίτσι με τις γαλοπούλες” του Θεόφραστου Τριανταφυλλίδη.
Σε αυτή την εκπαιδευτική δράση έχει κανείς την ευκαιρία να γνωρίσει τόσο την τέχνη της γλυπτικής, όσο και τρόπους με τους οποίους μπορεί να δημιουργήσει τα δικά του μικρά αγαλματάκια με βάση το έργο ”Το κορίτσι με τις γαλοπούλες” που εκτίθεται στην ενότητα ”Οικειότητα” της μόνιμης έκθεσης της Συλλογής Γ. Ι. Κατσίγρα ”Επανασύνδεση”.
Γλυπτική ονομάζεται η τέχνη μέσω της οποίας δημιουργούνται τρισδιάστατες μορφές. Προκειμένου να δημιουργηθούν αυτές οι μορφές χρησιμοποιούνται διάφορα υλικά όπως είναι ο πηλός, το μάρμαρο, τα μέταλλα, το ξύλο και η πέτρα. Το πρόγραμμα προτείνεται σε παιδιά δημοτικού και γυμνασίου.
-”Κεντώντας το νυφικό φόρεμα…” εκπαιδευτική δράση με αναφορά στο έργο ”νυφικό φόρεμα” του Δημήτρη Γιολδάση.
Στη συγκεκριμένη εκπαιδευτική δράση δίνεται η ευκαιρία να καλλιεργήσει κανείς τις δεξιότητές του στην τέχνη του κεντήματος με βάση τον πίνακα ζωγραφικής «Το νυφικό φόρεμα” του Δημήτρη Γιολδάση, έργο το οποίο εκτίθεται στην ενότητα ”Ιδανικά Πλάσματα” της μόνιμης έκθεσης της Συλλογής Γ. Ι. Κατσίγρα ”Επανασύνδεση”. Το κέντημα είναι η τέχνη της διακόσμησης υφάσματος ή άλλων υλικών χρησιμοποιώντας βελόνα για την εφαρμογή νήματος. Μπορεί επίσης, να περιλαμβάνει άλλα υλικά όπως χάντρες, μαργαριτάρια και πούλιες. Επιπλέον, διαθέτει μεγάλη ποικιλία χρωμάτων στα νήματα. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά των τελευταίων τάξεων του δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου.

-“Ζωγραφίζοντας με βούλες!” εκπαιδευτική δράση με αναφορά στο έργο “Λαύριο” του
Κωνσταντίνου Μαλέα.
Ο πίνακας του Κωσταντίνου Μαλέα με τίτλο “Λαύριο”, είναι το έργο που επιλέχθηκε να δοθεί στα παιδιά με σκοπό την αναδημιουργία του με την μέθοδο του πουαντιγισμού. Το έργο εκτίθεται στην ενότητα “Το Πνεύμα του Τόπου” στην μόνιμη έκθεση της Συλλογής Γ. Ι. Κατσίγρα με τίτλο “Επανασύνδεση”.

-Φτιάχνοντας το δικό μου βάζο με ανεμώνες…” εκπαιδευτική δράση με αναφορά στο έργο ”Βάζο με ανεμώνες” του Γιάννη Ψυχοπαίδη.
Στην τελευταία εκπαιδευτική δράση μπορεί κανείς με εύκολο τρόπο και χρησιμοποιώντας απλά υλικά που διαθέτει στο σπίτι να αναπαραστήσει τον πίνακα «Βάζο με ανεμώνες», του Γιάννη Ψυχοπαίδη, ο οποίος εκτίθεται στη μόνιμη έκθεση της Συλλογής Κατσίγρα «Επανασύνδεση» στην ενότητα «Οικειότητα».
Όλες τις παραπάνω δράσεις μπορεί κανείς να τις βρει στην ιστοσελίδα της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας-Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα στη διεύθυνση www.katsigrasmuseum.gr στο πεδίο «Εκπαιδευτικά»-«Εκπαιδευτικές δράσεις».

 

Πληροφορίες:
Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας-Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα
Γ. Παπανδρέου 2, 41334 Λάρισα
Τηλ. 2410 623615, 2410616266
Email: [email protected]
www.katsigrasmuseum.gr

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here