Lockdown: 30 πράγματα που θα ανεβάσουν την ψυχολογία σου μέσα στο σπίτι

15
Γράφει

η Σταυρούλα Πεταλιού

«Η ευτυχία της ζωής μας εξαρτάται από την ποιότητα των σκέψεών μας» ανέφερε ένας σπουδαίος μελετητής του ανθρώπινου μυαλού, ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Μάρκος Αυρήλιος. Η πανδημία και η απειλή ευρείας εξάπλωσης του κορονοϊού έχει επιβάλει την καραντίνα, την κοινωνική αποστασιοποίηση, την αυτοαπομόνωση ως μέτρο επιδημιολογικής επιτήρησης για την αποτελεσματικότερη διαχείριση της απειλής. Ωστόσο, σε ψυχολογικό επίπεδο, ο «εγκλεισμός» λειτουργεί σαν έλλειψη αέρα – οξυγόνου. Καλούμαστε λοιπόν να οργανώσουμε πλέον διαφορετικά τη συμπεριφορά μας και τη ζωή μας ώστε να προστατευθούμε. Αυτή ακριβώς είναι η καλύτερη στιγμή για να εστιάσουμε στη θετική σκέψη.

Ποιος είναι όμως ο τρόπος για να βάλουμε τη θετική σκέψη στην καθημερινότητά μας ιδιαίτερα αυτή δύσκολη περίοδο που διανύουμε; Η ψυχοθεραπεύτρια, σύμβουλος ψυχικής υγείας, Μαρία Κολοκυθά μιλά στο newsbeast.gr και μας συμβουλεύει. Εξηγεί τι μπορούμε να κάνουμε για να δούμε την καραντίνα με άλλο «μάτι» και μας δίνει 30 tips για να ανεβάσουμε τη διάθεσή μας ακόμη κι αν είμαστε κλεισμένοι σε τέσσερις τοίχους.

Lockdown: 30 πράγματα που θα ανεβάσουν την ψυχολογία σου μέσα στο σπίτι

    1. Ζήσε το τώρα
      Η ζωή είναι σύντομη και πολύτιμη. Δεν πρέπει να την σπαταλάς, σε πράγματα, ανθρώπους και καταστάσεις που ειδικά αυτή την περίοδο σε «ρίχνουν». Μην αφήνεις την κάθε μέρα να περνάει χωρίς να ζεις την κάθε της στιγμή! Μπορείς να εστιάσεις στο παρόν, χωρίς να αναλώνεσαι προσπαθώντας να προβλέψεις δυσκολίες και προβλήματα που ίσως προκύψουν στο μέλλον.
    2. Αγάπησε περισσότερο τον εαυτό σου
      Αντιμετώπισε τον εαυτό σου με καλοσύνη, σαν να είναι ο καλύτερος σου φίλος. Δώσε του το δικαίωμα να κάνει λάθη και δείξε ενθουσιασμό για κάθε μικρή επιτυχία του. Όταν είμαστε θετικοί, νιώθουμε καλύτερα με τον εαυτό μας και μπορούμε να ανταπεξέλθουμε σε ό,τι προκύψει στο μέλλον.
    3. Άκουσε μουσική και χόρεψε
      Η μουσική είναι ένα μέσο που επηρεάζει θετικά τη φαντασία και τα συναισθήματα μας ακόμη και όταν δε νιώθουμε καλά. Η συναισθηματική μας διάθεση γίνεται καλύτερη με τη μουσική, μας ανεβάζει και μας παρασέρνει σε τραγούδι και χορό.
    4. Μαγείρεψε
      Μαγείρεψε κάτι που δεν έχεις ξαναμαγειρέψει ποτέ. Πειραματίσου φτιάχνοντας κάτι εύγεστο και διαφορετικό. Δε χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα επιτυχημένο, αρκεί να νιώσεις την ικανοποίηση και την αυτοπεποίθηση σου να ανεβαίνει.
    5. Κάνε διαλογισμό και γυμνάσου
      Βγες και περπάτα! Κάνε ένα μεγάλο περίπατο στη φύση! Κάνε διαλογισμό! Πάρε βαθιές ανάσες εισπνέοντας από τη μύτη και εκπνέοντας από το στόμα. Αναγνώρισε τις αισθήσεις σου – τι μυρίζεις, τι νιώθεις… Θα σε βοηθήσει να διώξεις το άγχος και τις αρνητικές σκέψεις. Κάνε επίσης ασκήσεις και μέσα στο σπίτι. Βρες ιδέες στο διαδίκτυο και ξεκίνα.
    6. Διάβασε ένα βιβλίο
      Ξαναδιάβασε το αγαπημένο σου βιβλίο ή επέλεξε ένα βιβλίο που θα σε χαλαρώσει και θα οδηγήσει το μυαλό σου σε έναν άλλο κόσμο που σε κάνει να ξεχνάς την δική σου καθημερινότητα όσο στρεσογόνα κι αν είναι.
    7. Αφιέρωσε χρόνο στο να ετοιμαστείς το πρωί
      Είναι σημαντικό να μη καθόμαστε συνεχώς στο υπνοδωμάτιο, αλλά να ντυνόμαστε σαν να βρισκόμασταν εκτός σπιτιού. Συχνά το πώς θα φανούμε στους άλλους, είναι ένα κίνητρο το οποίο μας ωθεί να φροντίσουμε τον εαυτό μας και την εικόνα μας, αλλά παράλληλα επιδρά θετικά σε εμάς τους ίδιους.
    8. Ξεκίνα ένα νέο πρόγραμμα διατροφής
      Η διατροφή αποτελεί ένα σημαντικό σύμμαχο στην καθημερινή μας ψυχολογία και τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας. Οι διατροφικές μας επιλογές συσχετίζονται με τη διάθεσή μας. Ακολουθώντας λοιπόν μια ισορροπημένη διατροφή θα εξασφαλίσουμε όχι μόνο τη σωματική αλλά και την ψυχική μας υγεία.
    9. Πέρασε χρόνο με τους δικούς σου ανθρώπους
      Αρχίζοντας από την οικογένεια πέρασε εποικοδομητικό χρόνο με τον/την σύζυγο σου και με το γιο ή τη κόρη σου. Αφιέρωσε τους,  χρόνο που στο παρελθόν δε μπόρεσες να τους δώσεις λόγω υποχρεώσεων.
    10. Μάθε πράγματα
      Μάθε πράγματα που μέχρι τώρα δεν πρόλαβες ή δεν είχες το χρόνο να κάνεις. Μπορείς για παράδειγμα να παρακολουθήσεις ένα σεμινάριο ή να κάνεις μαθήματα on line σε μια ξένη γλώσσα.
    11. Μίλα με φίλους
      Αυτή τη περίοδο της καραντίνας που αποφεύγουμε τη προσωπική επαφή με τους φίλους μας έχουμε άπλετο χρόνο να συνομιλούμε διαδικτυακά. Μπορούμε για παράδειγμα να δημιουργήσουμε μια ομαδική συνομιλία με όλη τη παρέα.
    12. Κάνε γενική στο σπίτι
      Τι πιο χρήσιμο αυτήν την περίοδο; Ξεσκόνισε τα ντουλάπια που δεν έχεις ξεσκονίσει ποτέ, φτιάξε τα ρούχα σου, δώσε ή ρίξε στην ανακύκλωση ό,τι δε χρειάζεσαι ή έχεις να φορέσεις χρόνια και θα νιώσεις πιο «ανάλαφρος».
    13. Δες ταινίες
      Πάντα υπάρχει χρόνος για μια καλή ταινία και πόσο μάλλον τώρα. Είτε με το σύντροφο σας είτε με τα παιδιά σας μπορείτε να την παρακολουθήσετε μαζί . Φτιάξτε παρέα σπιτικό ποπ κορν, φορέστε άνετα ρούχα και καθίστε αγκαλιά στον καναπέ να την απολαύσετε.
    14. Φτιάξε ένα μικρό κήπο
      Είτε έχετε κήπο στο σπίτι σας, είτε χώρο για μερικές γλάστρες στο μπαλκόνι, μπορείτε να δοκιμάσετε να φτιάξετε τον δικό σας κήπο. Φυτέψτε λουλούδια ή και λαχανικά και δείτε να μεγαλώνουν μέρα με τη μέρα.
    15. Παίξε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι ή φτιάξε ένα παζλ
      Μπορείτε να θυμηθείτε όλα αυτά τα  επιτραπέζια παιχνίδια που δεν παίζετε ποτέ ή μπορείτε να φτιάξετε ένα πολύ μεγάλο παζλ που σίγουρα θα χρειαστεί αρκετό χρόνο.
    16. Κράτα ημερολόγιο
      Περιέγραψε πως βιώνεις τη 2η καραντίνα σε σχέση με τη πρώτη. Πώς κυλάει η ζωή σου αυτή τη περίοδο, πως περνάς, τι θα ήθελες να βελτιώσεις και τι να παραλείψεις εντελώς.
    17. Κοιμήσου περισσότερο
      Ο καλός ύπνος είναι αναζωογονητικός, μας γεμίζει ενέργεια και μας βοηθάει να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της καθημερινότητας. Όταν ο οργανισμός στερείται καλού ύπνου, τότε διαταράσσεται η ισορροπία της υγείας μας. Οπότε τώρα που έχουμε άφθονο χρόνο ας κοιμηθούμε.
    18. Ζωγράφησε
      Η ζωγραφική αποτελεί κάτι σαν ψυχολογική εκτόνωση, αλλά ταυτόχρονα σε χαλαρώνει. Ούτε σκέψεις, ούτε άγχος, ούτε προβληματισμοί. Συγκεντρώνεσαι σε αυτό που κάνεις και προσπαθείς να βρεις την ψυχική σου ηρεμία .
    19. Κάνε ένα χαλαρωτικό μπάνιο
      Μέχρι τώρα δεν είχες ποτέ τον χρόνο να απολαύσεις ένα χαλαρωτικό μπάνιο, τώρα έχεις άπλετο χρόνο να το κάνεις. Γέμισε τη μπανιέρα, άναψε κεριά, βάλε ήρεμη μουσική και αφέσου.
    20. Μελλοντικά ταξίδια
      Και ποιος δεν θέλει να κάνει ταξίδια; Μπορεί λόγω της κατάστασης που βιώνουμε να μη μπορούμε να ταξιδέψουμε σε όλο τον κόσμο, αλλά μπορούμε να φτιάξουμε μία λίστα με όλα τα μέρη που ονειρευόμαστε να πάμε…. Για να είμαστε έτοιμοι.
    21. Διακόσμηση σπιτιού
      Αλλάζοντας τη διαρρύθμιση των επίπλων ή τη θέση των διακοσμητικών αξεσουάρ στο χώρο μας, αλλάζει και η διάθεση μας. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι ακόμα και οι μικρές, ανεπαίσθητες αλλαγές στο χώρο μας, μας κάνουν να νιώθουμε πιο χαρούμενοι και κεφάτοι.
    22. Περιποιήσου την επιδερμίδα σου
      Μπορεί να είμαστε μέσα στο σπίτι αυτό όμως δε μας σταματά από το να περιποιηθούμε τον εαυτό μας και την επιδερμίδα μας. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να «ξεθάψουμε» τις μάσκες προσώπου από το ντουλάπι.
    23. Παίξε βιντεοπαιχνίδια
      Παίξε! Επιτέλους, λίγος χρόνος για τα γνωστά… videogames! Σίγουρα δε μπορείς να κατηγορήσεις τον εαυτό σου ότι χασομεράς – εξάλλου δεν έχεις και τι άλλο να κάνεις! Θα σε διασκεδάσει, θα σε χαλαρώσει και θα θυμηθείς τις παλιές καλές εποχές που ζούσες χωρίς ευθύνες και άγχη.
    24. Ασχολήσου με τα κατοικίδια σου
      Ένας σκύλος ή μια γάτα χρειάζεται χρόνο και υπομονή και τώρα τα έχεις! Ασχολήσου, παίξε και δοκίμασε να τους μάθεις νέα κόλπα περνώντας ευχάριστα λίγο παραπάνω χρόνο μαζί τους.
    25. Ξεκαθάρισε παλιά χαρτιά και λογαριασμούς
      Όλοι έχουμε ένα συρτάρι γεμάτο με παλιούς λογαριασμούς και χαρτιά που πλέον δε χρειαζόμαστε αλλά ποτέ δεν είχαμε χρόνο για καθάρισμα. Έφτασε η ώρα λοιπόν να τακτοποιηθούν και τα περισσότερα από αυτά να μπουν στον κάδο ανακύκλωσης.
    26. Φτιάξε το χώρο εργασίας σου
      Αν εργάζεσαι από το σπίτι, βρες ένα όμορφο σημείο του σπιτιού, ιδανικά δίπλα σε παράθυρο και φτιάξε τον νέο επαγγελματικό σου χώρο. Προσπάθησε να διατηρείς το γραφείο σου τακτοποιημένο, ώστε να μπαίνεις εύκολα σε mood δουλειάς, να έχεις πρόγραμμα, να αισθάνεσαι δημιουργικός και παραγωγικός από το σπίτι.
    27. Κάνε online αγορές
      Τι καλύτερο από ένα shopping therapy ειδικά αυτή τη περίοδο! Τα εμπορικά καταστήματα είναι κλειστά, αλλά μπορείς να κάνεις τις αγορές σου μέσω των e-shops ανάλογα με τις προτιμήσεις σου. Έτσι θα ανέβει η διάθεση σου στα ύψη!
    28. Οργάνωσε τα αρχεία στον υπολογιστή σου
      Έφτασε, λοιπόν, η ώρα να βάλεις την ψηφιακή ζωή σου σε μια τάξη… Δημιούργησε φακέλους, ταξινόμησε τα αρχεία σου, πέτα άχρηστο υλικό και ελευθέρωσε χώρο στον υπολογιστή σου.
    29. Επισκέψου τα ωραιότερα μουσεία του κόσμου εικονικά
      Με ένα απλό κλικ πλέον μπορείς να περιηγηθείς σε όποιο μουσείο του κόσμου θέλεις. Έτσι περνάς όμορφα το χρόνο σου μέχρι τη στιγμή που θα μπορέσεις να ταξιδέψεις και να τα δεις από κοντά!
    30. Απλά χαλάρωσε και ζήσε την εμπειρία
      Κοιτάμε μπροστά λοιπόν, γιατί αυτή η κατάσταση δεν θα είναι για πάντα. Ας περάσουμε αυτές τις δύσκολες μέρες με χαμόγελο και να τις γεμίζουμε με μικρές στιγμές ευτυχίας.

Πηγή: newsbeast.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here