“Αεροδρόμιο στη Λάρισα; Ναι μεν, αλλά…”

87

ΤΙ ΔΗΛΩΝΕΙ ΣΤΑ «ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΥ» Ο κ. ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΑΡΟΥΚΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ – ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Την άμεση αντίδραση κ. Νικόλαου Σαρούκου που είναι προϊστάμενος ελέγχου – επιθεώρησης και τουριστικής ανάπτυξης Θεσσαλίας για το υπουργείο Τουρισμού, προκάλεσε το «κύμα» διαδικτυακού ενδιαφέροντος Λαρισαίων για δημιουργία – λειτουργία αεροδρομίου στην Λάρισα. Εδώ και αρκετές ημέρες μια ομάδα στο Facebook με την ονομασία Airport in Larisa, Πολιτικό Αεροδρομιο Λαρισας έχει καταφέρει να συγκεντρώσει περισσότερα από 10.000 μέλη με τις απόψεις να… απογειώνονται. (εδώ το σχετικό ρεπορτάζ http://bit.ly/2tPEvuD)
***
Ο κ. Σαρούκος εκφράζοντας προσωπικές απόψεις που δεν σχετίζονται με την υπηρεσιακή του ιδιότητα, εξηγεί στα «Ρεπορτάζ του Κάμπου» όλα τα αρνητικά μα και τα θετικά της επαναλειτουργίας του αεροδρομίου στη Λάρισα. Μιλάει για προορισμούς που μπορεί να καλύψει η πόλη αλλά και για τον τύπο που θα πρέπει να ακολουθήσει. Εν συντομία αναφέρει πως το αεροδρόμιο της πόλης δεν έχασε ποτέ τον πολιτικό του ρόλο αλλά χρειάζεται να γίνουν πολλά για να ενεργοποιηθεί ξανά.

Η εικόνα ίσως περιέχει: ουρανός και υπαίθριες δραστηριότητες
Πιο αναλυτικά:
Αρχικά σχολιάζει την τοποθεσία του υπάρχοντος αεροδρομίου «Έχουμε ένα αεροδρόμιο που ναι μεν έχει ένα πολύ αυστηρό στρατιωτικό χαρακτήρα στη Λάρισα όμως έχει ένα πλεονέκτημα – μειονέκτημα. Επειδή η πόλη έχει μεγαλώσει πολύ το αεροδρόμιο πλέον είναι μέσα στην πόλη»
Για το αν καταργήθηκε ποτέ ο πολιτικός του ρόλος απαντάει αρνητικά «Όχι. Απλά σταμάτησαν οι πτήσεις της Ολυμπιακής επειδή μπήκε το Ιντερσίτι τρένο». Στα χρόνια λειτουργίας του στη Λάρισα, για να πετάξει κάποιος, σύμφωνα με τον κ. Σαρούκο, έπρεπε να κάνει check in στη Νομαρχία (μετέπειτα στην Παναγούλη ως το 2009 που έκλεισε το γραφείο της Ολυμπιακής) και μετά να πάει στο αεροδρόμιο.
Εκεί πάλι τον περίμενε άλλο μαρτύριο «Έξω από την αίθουσα είχε θερμοκρασία 25 βαθμών κελσίου και μέσα 50 βαθμούς. Ο χώρος ήταν ακατάλληλος».
Οι πτήσεις ήταν δύσκολες εξ αρχής. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 όμως έγιναν πιο δύσκολες «Οι πτήσεις αιμορραγούσαν. Τα τελευταία χρόνια φτάσαμε να έχουμε ένα περίεργο τρίγωνο, Αθήνα, Λάρισα, Αγχίαλος, Αθήνα προκειμένου να βοηθήσουμε την ύπαρξη ενός τότε νέου αεροδρομίου που είχε ένα προκάτ κτίριο που είχε κατασκευαστεί το 1993» αναφέρει ο κ. Σαρούκος (με εργασιακή εμπειρία στην Ολυμπιακή) που συνεχίζει «Σε κάποια άλλη φάση έκανε το σκέλος Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη και πάλι πίσω. Ότι κι αν κάναμε όμως η γραμμή κόπηκε.
Η εξυπηρέτηση γινόταν με ένα 19 θέσεων αεροσκάφος τύπου Ντορνιέ 228». Αν υπολογίσουμε τον αριθμό των πτήσεων εβδομαδιαία τότε είναι όσο δύο λεωφορεία. Δεν υπήρχε κάποιο νόημα να συνεχιστούν οι πτήσεις…

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, γυαλιά ηλίου και κοντινό πλάνο
***
Έτσι γεννάται το εξής ερώτημα: Χρειάζεται η Λάρισα αεροδρόμιο και μπορεί να το σηκώσει τη στιγμή που υπάρχει σε τόσο κοντινή απόσταση αυτό της Αγχιάλου;
Σύμφωνα με τον κ. Σαρούκο «Η Λάρισα μπορεί να αποκτήσει ξανά αεροδρόμιο αλλά δεν το έχουν πιστέψει οι ίδιοι οι Λαρισαίοι» καθώς «Το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου δεν είναι το αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδας. Είναι τυφλό συγκοινωνιακά. Είναι το αεροδρόμιο της ηπειρωτικής Μαγνησίας, της Β. Εύβοιας και της Φθιώτιδας» αναφέρει χαρακτηριστικά και συμπληρώνει «Η Λάρισα μπορεί να σηκώσει πτήσεις εσωτερικού σε 12μηνο κύκλο αλλά όχι Αθήνα. Μιλάμε για προορισμούς όπως το Ηράκλειο, η Ρόδος και ίσως σε μια θερμή βάση η Κέρκυρα»

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Για το εξωτερικό σύμφωνα με τον κ. Σαρούκο, το αποκλείουμε διότι δεν υπάρχει κανένα στατιστικό δεδομένο αυτή τη στιγμή, εκτός από τα αρχεία της Ολυμπιακής που είναι παλιά. «Η μόνη γραμμή που μπορούμε να δούμε εάν μπορεί να συντηρηθεί είναι Λονδίνο και ίσως μια γραμμή προς Γερμανία».
***
Κλείνοντας ο κ. Σαρούκος υπογραμμίζει πως τα ζητήματα προορισμών είναι δευτερεύοντα καθώς πρωτίστως πρέπει να συζητηθεί ο χώρος ξεκαθαρίζοντας πως ο μόνος χώρος είναι ο υπάρχων αλλά για να λειτουργήσει κανονικά «θα πρέπει να υποχωρήσει το στρατόπεδο προς τα πίσω» τονίζοντας πως θα υπάρχουν «Μετρημένες πτήσεις επειδή έχει δυνατό στρατιωτικό χαρακτήρα».

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Προτείνει ένα πολύ οικονομικό terminal, σπαρτιατικού χαρακτήρα και πολύ μικρού εμβαδού ίσα – ίσα να εξυπηρετεί μια πτήση τη φορά. «Το μόνο που θέλεις είναι μια πύλη εισόδου για να σβήσεις χιλιόμετρα υπέρ των Tour Operator».
Σύμφωνα πάντα με τον κ. Σαρούκο, κάτι τέτοιο θα μπορεί να γίνει σε 7 με 10 χρόνια.
***
Συμπέρασμα; Υπομονή Λαρισαίοι…
ΚΩΣΤΑΣ ΓΚΙΑΣΤΑΣ

Πηγή: Ρεπορτάζ του Κάμπου

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here