Ένωση Γονέων και κηδεμόνων Λάρισας: Τεράστιες οι ευθύνες της κυβέρνησης…”

61

ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΛΑΒΕ ΤΟΣΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Δεν τους ενδιαφέρει η υγιεινή και ασφάλεια των παιδιών μας, ούτε η ισότιμη πρόσβαση στη μόρφωση. Η ανθρώπινη ζωή είναι χαμηλά στις προτεραιότητες αυτής της πολιτικής.

Είμαστε ήδη σε συνθήκες γενικευμένου lock down εδώ και λίγες μέρες, όμως για τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, η κατάσταση στα σχολεία της περιοχής μας βρίσκεται στο «κόκκινο» από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Τα δεκάδες ήδη κλειστά σχολεία και Τμήματα στο Δήμο Λαρισαίων λόγω κρουσμάτων αποδεικνύουν περίτρανα ότι μόνο η χρήση μάσκας δεν αποτελεί άμυνα στον covid-19, χωρίς μείωση των μαθητών ανά τμήμα, χωρίς αξιοποίηση κενών και νέων αιθουσών, χωρίς μόνιμη καθαριότητα στα σχολεία και απολυμάνσεις, χωρίς δωρεάν μέσα ατομικής υγιεινής για όλους τους μαθητές, χωρίς μαζικά test σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Το κλείσιμο Γυμνασίων και Λυκείων σε όλη τη χώρα θα επιτείνει την ανισότιμη εκπαίδευση των μαθητών, όπως αποδείχθηκε από το κλείσιμο των σχολείων την περασμένη σχολική χρονιά, ακριβώς επειδή η υποχρεωτική τηλεκπαίδευση δεν συνοδεύεται από την ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών, αλλά και όλων των σχολικών μονάδων σε αυτήν.

Δεν εξασφαλίζεται ούτε με αρμοδιότητα του Δήμου Λαρισαίων που έχει την ευθύνη βάσει σχετικής ΠΝΠ, αλλά πολύ περισσότερο ούτε με ευθύνη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και του Υπουργείου η δωρεάν παροχή μέσων τεχνολογίας (laptops, tablets) σε μαθητές που τα έχουν ανάγκη, παρότι μια μέση οικογένεια με δύο παιδιά σε γυμνάσιο, λύκειο και έναν τουλάχιστον γονιό σε τηλεργασία θα χρειάζεται ταυτόχρονα τρεις συσκευές.

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο στις 04/11/2020 ενημέρωνε τα σχολεία για τις περιορισμένες δυνατότητες λειτουργίας της πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης (webex) σε σχέση με τις ταχύτητες του Internet. Οι συνδέσεις ADSL με ταχύτητα 24Mbps μπορούν να υποστηρίξουν μόνο μία τηλεδιάσκεψη με webex. Αυτήν την ταχύτητα έχουν η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων αλλά και τα νοικοκυριά στην Ελλάδα. Ακόμα και με ταχύτητες 50Mbps οι ταυτόχρονες τηλεδιασκέψεις (webex) δεν μπορούν να ξεπεράσουν τις 5, δηλαδή μέχρι 5 τμήματα ταυτόχρονα μπορούν να κάνουν τηλεκπαίδευση στα σχολεία.

Τη στιγμή δηλαδή που μπαίνουμε σε lockdown και όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια θα κάνουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση τα σχολεία αδυνατούν να την υποστηρίξουν. Αντίστοιχες δυσκολίες θα έχουν και οι οικογένειες που έχουν δυο ή περισσότερα παιδιά μαθητές ή και μέλη που εργάζονται με τηλεργασία. Είναι ενδεικτικό της αδιαφορίας του υπουργείου για την μόρφωση των παιδιών μας, ότι σήμερα την πρώτη μέρα διεξαγωγής τηλεεκπαίδευσης το πανελλαδικό ηλεκτρονικό σύστημα έπεσε στην πρώτη ώρα λειτουργίας του. Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τεράστιες, ακριβώς επειδή αποδεικνύεται ότι το δημόσιο σχολείο δεν αποτελεί προτεραιότητα.

Δημοτικά – νηπιαγωγεία μένουν ανοιχτά με μόνο κριτήριο την δυσκολία εξασφάλισης άδειας ειδικού σκοπού που θα πρέπει να πάρουν οι γονείς. Την ώρα που η κατάσταση στα σχολεία έχει ξεφύγει σε σχέση με την ιχνηλάτιση επαφών παιδιών και εκπαιδευτικών στα τμήματα που κλείνουν εξαιτίας κρούσματος, επειδή τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ και σε αυτό το θέμα είναι “λάστιχο”, το κόστος των τεστ στα παιδιά μας πέφτει στις πλάτες των γονιών, αφού τα νοσοκομεία αναφοράς δεν δέχονται να κάνουν τεστ σε μαθητές με ήπια συμπτώματα, ενώ ο ΕΟΔΥ, η 5η ΥΠΕ και η δημοτική αρχή ρίχνουν το μπαλάκι των αρμοδιοτήτων ο ένας στον άλλον, αδιαφορώντας για την διασπορά.
Τα πάνω από 60 κλειστά τμήματα και σχολεία σε διάφορες σχολικές μονάδες του δήμου Λαρισαίων μέχρι σήμερα θα μπορούσαν να μην είχαν κλείσει αν αξιοποιούνταν οι πάνω από 40 κενές αίθουσες που υπάρχουν στην Α’ βάθμια που προέκυψαν εξαιτίας της πολιτικής των συγχωνεύσεων του Υπουργείου.

Δεν θα κινδύνευαν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί αν η δημοτική αρχή έδινε προτεραιότητα στην διασφάλιση της υγείας των παιδιών μας και αποφασιστικότητα στο να αξιοποιήσει το υπάρχον δυναμικό αιθουσών, επίσης αν μίσθωνε κατάλληλες ιδιωτικές κτιριακές δομές για να αποφευχθεί η σαρδελοποίηση των τμημάτων, που υπάρχει ιδιαίτερα στην Β’ βάθμια εκπαίδευση, με τα 27άρια τμήματα της ντροπής.

Δεν θα επιτείνονταν η διασπορά αν η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης δεν κορόιδευε για άλλη μία φορά γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς με τις υποσχέσεις της κατά την εκκίνηση της σχολικής χρονιάς για εξασφάλιση έκτακτων κονδυλίων πρόσληψης εκπαιδευτικών, κάτι που δεν έγινε ακριβώς επειδή υπηρετεί πιστά την πολιτική της Κυβέρνησης που λέει ότι το δημόσιο σχολείο είναι έξοδο. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Υπουργείο παρέχει στοιχεία των κλειστών τμημάτων με την μέθοδο της ημερήσιας εικόνας και όχι αθροιστικά από την αρχή της σχολικής χρονιάς, έτσι ώστε να αποκρύπτεται η συνολική εικόνα και να κρατιούνται χαμηλά οι μέσοι όροι (%).

Στα ίδια χνάρια της δημιουργικής στατιστικής και επικοινωνιακής διαχείρισης προχώρησε το προηγούμενο διάστημα και η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης με σχετική ανακοίνωσή της, με την οποία προσπαθούσε να αποκρύψει τον πραγματικό συγχρωτισμό στα σχολικά τμήματα, βάζοντας στον λογαριασμό όλη τη Θεσσαλία όπου αντικειμενικά υπάρχουν και πολύ μικρές σχολικές μονάδες (σχολεία υπαίθρου, Πήλειο, Σποράδες κλπ) για να αποκρύψει το πραγματικό πρόβλημα στα αστικά κέντρα, όπως η κυρία Κεραμέως στην αρχή της σχολικής χρονιάς που μιλούσε για 17άρια τμήματα. Κρύβει την αλήθεια το επιχείρημα ότι ο Κορονοϊός “μπαίνει στα σχολεία από τις οικογένειες” και δεν εξαπλώνεται από τον συγχρωτισμό σε αυτά.

Έχουν σοβαρές ευθύνες Κυβέρνηση και Τοπική Διοίκηση. Να σταματήσουν την επικοινωνιακή διαχείριση την ώρα που οι δομές του ΕΣΥ και ειδικά το Πανεπιστημιακό ως Νοσοκομείο αναφοράς έχουν “φρακάρει” και αναφορικά με την ασφάλεια της υγείας των παιδιών μας να πάρουν επιτέλους τώρα μέτρα που θα διασφαλίζουν την ισότιμη εκπαιδευτική διαδικασία, την υγιεινή και την ασφάλεια σε μαθητές – εκπαιδευτικούς και γονείς.

Απαιτούμε:
• Μείωση των μαθητών ανά Τμήμα στους 15 μαθητές. Αξιοποίηση κενών αιθουσών. Μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών.
• Δωρεάν ηλεκτρονικά μέσα για την τηλεκπαίδευση με ευθύνη του Κράτους μέσω των σχολείων σε όλους τους μαθητές. Καμιά καταγραφή απουσίας σε μαθητές που δεν έχουν τα μέσα να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση. Καμία διακοπή ρεύματος και internet που θα στερεί σε μαθητές τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αναβάθμιση του ΠΣΔ για να μπορούν με ουσιαστικούς όρους να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία. Όχι στην αντιπαιδαγωγική μέθοδο της online μετάδοσης του μαθήματος που δε διασφαλίζει τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών. Η τηλεκπαίδευση ως αναγκαίο μέτρο σ’ αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες και όχι ως μόνιμη επωδός δεν πρέπει να αποτελέσει μέτρο που θα επιτείνει ακόμα περισσότερο την ανισοτιμία στη μόρφωση των παιδιών μας.
• Δωρεάν μαζικά test με ευθύνη του ΕΟΔΥ στη σχολική κοινότητα. Με ευθύνη του ΕΟΔΥ να γίνονται δωρεάν test σε Τμήματα και σχολεία που κλείνουν λόγω κρουσμάτων. Δωρεάν συνταγογράφηση των test covid-19 από παιδιάτρους ώστε οι γονείς να μην πληρώνουν για τα test που κάνουν στους μαθητές.
• Απολυμάνσεις από ειδικά συνεργεία με ευθύνη των Δήμων σε όλα τα σχολεία που υπάρχει κρούσμα και όχι μόνο στο τμήμα που κλείνει.
• Επαρκές μόνιμο προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία ώστε να τηρούνται τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, με εξασφάλιση των πιστώσεων προς τους Δήμους.
• Με ευθύνη των Περιφερειών να αυξηθούν τα δρομολόγια ώστε η πληρότητα των μαθητών στα μέσα σχολικής μεταφοράς να είναι 50%
• Άδεια ειδικού σκοπού για όλους τους γονείς που πρέπει να μείνουν σπίτι για να συνδράμουν τα παιδιά τους λόγω κλειστών σχολείων ή λόγω κρουσμάτων. Η άδεια να είναι πλήρους αποδοχών και να μην σχετίζεται με την κανονική άδεια των εργαζόμενων γονιών.
• Κάλυψη άμεσα όλων των κενών σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό στα Ειδικά Σχολεία.

Καλούμε στην παράσταση διαμαρτυρίας που θα γίνει την Τρίτη 10/11/2020 στις 14,00 στην Περιφερειακή Διεύθυνση Θεσσαλίας και διοργανώνεται από την Ένωση Γονέων. Καλούμε τους άλλους φορείς της πόλης που πορευτήκαμε μαζί στις κινητοποιήσεις της έναρξης της σχολικής χρονιάς να πάρουν θέση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here