Έξι μέτρα για την οικονομική ανάταξη του Δήμου Λαρισαίων

186

 – Ενημέρωση, διαφάνεια, αποτελεσματικότητα το τρίπτυχο της Δημοτικής Αρχής

«Χτίζουμε σχέση εμπιστοσύνης, σιγουριάς και αισιοδοξίας με τους συμπολίτες μας», τονίζει ο Δήμαρχος Λαρισαίων, κ. Θανάσης Μαμάκος.

Σε έξι βασικές επιλογές για την ανάταξη της οικονομικής κατάστασης του Δήμου Λαρισαίων καταλήγει η Δημοτική Αρχή. Στόχος είναι να αντιμετωπιστεί άμεσα το πρόβλημα που δημιούργησε στα οικονομικά του Δήμου η μη εγγραφή στον προϋπολογισμό του 2024, από την απελθούσα δημοτική αρχή, πραγματικών υποχρεώσεων και αναγκών ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι στο εν λόγω θέμα είχε αναφερθεί αναλυτικά ο Δήμαρχος Λαρισαίων, κ. Θανάσης Μαμάκος, στο πλαίσιο σχετικής συνέντευξης Τύπου, στις 5 Φεβρουαρίου.
Οι υποχρεώσεις αφορούσαν στην ελλιπή εγγραφή:

-της δαπάνης μισθοδοσίας των υπαλλήλων του Δήμου (2.494.950 ευρώ)
-του Τέλους Ταφής για τα έτη 2022-2023: α΄ εξαμ. 2024 (2.818.029,1 ευρώ),
-αναθέσεων λόγω Daniel (2.356.421,34 ευρώ)
-συνεχιζόμενων έργων που …ξεχάστηκαν (2.549.087,41 ευρώ)
-νέων αιτημάτων Υπηρεσιών του Δήμου (8.756.707,29 ευρώ)
-μείωση εσόδων λόγω υπερεκτίμησής τους το 2023 (1.500.141,87 ευρώ)

Σχέση εμπιστοσύνης

«Όπως είχα δεσμευτεί, απαντάμε με υπευθυνότητα, αποφασιστικότητα και απόλυτη διαφάνεια στα δεδομένα που κληρονομήσαμε και που οδήγησαν τον Δήμο σε κατάσταση ειδικών συνθηκών. Εξασφαλίζουμε την ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου, τη συνέχιση των έργων, νέες παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα, την πληρωμή των προμηθευτών με γρήγορους ρυθμούς.

Κυρίως, όμως, χτίζουμε μια σχέση εμπιστοσύνης, σιγουριάς και αισιοδοξίας με τους συμπολίτες μας. Την ίδια στιγμή που διεκδικούμε και κερδίζουμε χρηματοδοτήσεις από το κεντρικό κράτος, διαχειριζόμαστε με απόλυτα διαφανή τρόπο κάθε πτυχή των οικονομικών μας, διορθώνοντας παραλείψεις και λάθη. Η οικονομική ισχυροποίηση του Δήμου μας είναι προϋπόθεση για να πάμε μπροστά. Και θα πάμε!», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Λαρισαίων, κ. Θανάσης Μαμάκος.

Ανάταξη-Στόχοι

Προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα που δημιουργήθηκε η Δημοτική Αρχή αποφάσισε τα εξής:

1.Δημιουργία ειδικού μηχανισμού αύξησης των εσόδων του Δήμου: Δημιουργείται ειδική ομάδα στελεχών του Δήμου, υπό τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, η οποία θα ενισχύσει τη Διεύθυνση Οικονομικών. Η νέα αυτή δομή θα έχει ως στόχο την αύξηση των βεβαιώσεων σε υποχρεώσεις προς τον Δήμο που δεν έχουν βεβαιωθεί, καθώς και την είσπραξη ενός σημαντικού ποσοστού των ανείσπρακτων οφειλών, που αυτή τη στιγμή αγγίζουν τα 37,5 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι, μέσα στη χρονιά, η είσπραξη επιπλέον ποσού άνω των 4 εκατ. ευρώ.

2.Μείωση των λειτουργικών εξόδων του Δήμου: Η Δημοτική Αρχή θα εξοικονομήσει ένα σημαντικό ποσό από τη μείωση των λειτουργικών δαπανών του Δήμου, μέσω στοχευμένων ενεργειών, όπως η μείωση σπατάλης στην ενέργεια, η διενέργεια δημόσιων διαγωνισμών για την προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος, φυσικού αερίου, υπηρεσιών τηλεφωνίας και ίντερνετ κ.ο.κ. Επικεφαλής της προσπάθειας αυτής είναι ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου. Στόχος είναι η εξοικονόμηση 1 εκατ. ευρώ.

3.Μεταφορά μέρους των ενταγμένων έργων στο 2025: Μετά από αναλυτική μελέτη των Υπηρεσιών του Δήμου, ένα μέρος των ενταγμένων στον Π/Υ έργων, προμηθειών και υπηρεσιών που χρηματοδοτούνται με ίδιους πόρους, θα μεταφερθούν στις αρχές του επόμενου έτους. Η διαδικασία αυτή κατέστη πιο εφικτή μετά την ένταξη νέων έργων από τη σημερινή Δημοτική Αρχή σε χρηματοδοτήσεις του ΥΠ.ΕΣ. Στόχος είναι η εξοικονόμηση 4 εκατ. ευρώ.

4.Αλλαγή προτεραιοτήτων της νέας διοίκησης του Δήμου: Εξαιτίας της κατάστασης ειδικών συνθηκών που δημιουργήθηκε μετά τον εντοπισμό μη εγγεγραμμένων υποχρεώσεων στον Π/Υ του 2024, που ψήφισε η απελθούσα διοίκηση του Δήμου, η νέα Δημοτική Αρχή και οι υπηρεσιακοί παράγοντες τροποποίησαν το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του Δήμου, εντάσσοντας νέα έργα και υπηρεσίες και αποσύροντας ορισμένα που βρίσκονταν στον αρχικό Π/Υ του Δήμου (ή στα αρχικά αιτήματα των υπηρεσιών). Στόχος είναι η εξοικονόμηση 7 εκατ. ευρώ.

5.Αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και δημιουργία νέων κατηγοριών εσόδων από δράσεις του Δήμου: Η Δημοτική Αρχή έχει εκπονήσει συγκεκριμένο πλάνο για την αξιοποίηση της περιουσίας του Δήμου, αλλά και την αύξηση των εσόδων μέσω πρωτοβουλιών εξωστρέφειας. Στόχος είναι η είσπραξη επιπλέον ποσού άνω των 2 εκατ. ευρώ.

6.Αναστολή καταβολής χρεολυσίων μετά τη σχετική απόφαση του ΥΠ.ΕΣ.: Εξοικονόμηση 1,9 εκατ. ευρώ για τον Δήμο.

Στις παραπάνω αποφάσεις, που είναι άμεσα εφαρμόσιμες κατέληξε η Επιτροπή υπηρεσιακών παραγόντων που λειτούργησε υπό τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Οικονομικών και Διοίκησης, κ. Αχιλλέα Κέλλα, μετά από την εντολή του Δημάρχου Λαρισαίων.

Η στόχευση για αύξηση των εσόδων που έχουν εγγραφεί στον Π/Υ του 2024, που ψηφίστηκε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, εξισορροπεί την κατάσταση που είχε δημιουργηθεί αλλά, παράλληλα, δίνει και μια διαφορετική δυναμική στα οικονομικά του Δήμου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση των δημοτών.

Πρώτη αναμόρφωση

Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί ότι με την 1η (υποχρεωτική) αναμόρφωση του Π/Υ ήδη:

-Εντάχθηκε ολόκληρο το ποσό της μισθοδοσίας των μονίμων και συμβασιούχων υπαλλήλων του Δήμου.
-Εντάχθηκε (όπως ζητήθηκε από το ΥΠΕΣ) το ποσό του Τέλους Ταφής Απορριμμάτων του 2022 και τον Σεπτέμβριο (όπως ενημέρωσε το ΥΠΕΣ), με νεότερη αναμόρφωση, θα ενταχθούν τα ποσά που αντιστοιχούν στο 2023 και στο α΄ εξάμηνο του 2024.

-Οι δαπάνες λόγω Daniel θα ενταχθούν τους επόμενους μήνες, σε ειδική πρόσκληση του ΥΠΕΣ, για την οποία η Δημοτική Αρχή έχει τη διαβεβαίωση της πολιτικής του ηγεσίας.

-Εντάχθηκε ολόκληρο το ποσό των συνεχιζόμενων έργων που είχαν …ξεχαστεί.

-Εντάχθηκαν αιτήματα των Υπηρεσιών ύψους άνω των 3 εκατ. ευρώ (δεν είχε ενταχθεί ούτε ένα ευρώ!)

-Προσαρμόστηκε η μείωση των εσόδων στα πραγματικά δεδομένα του κλεισίματος του 2023 (μείωση κατά 1,5 εκατ. ευρώ).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ