Λάρισα: Έπεσε το παράθυρο στο ειδικό σχολείο Γαλανόβρυσης – Από τύχη δεν τραυματίστηκε κανείς

261
smart

Τον δικό τους αγώνα και …γολγοθά ζούν εργαζόμενοι και μαθητές στο Ειδικό Σχολείο της Γαλανόβρυσης που παρά τις εκκλήσεις και τις έγγραφες επισημάνσεις στον δήμο Ελασσόνας σύμφωνα με την ekdosi.gr δεν έγινε καμία ενέργεια με αποτέλεσμα το σχολείο να βρίσκεται υπό κατάρρευση και εργαζόμενοι – μαθητές να κινδυνεύουν.

ΕΠΕΣΕ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΑΛΑΝΟΒΡΥΣΗΣ ΕΥΤΥΧΩΣ ΧΩΡΙΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΥΣ…                                  Υπό κατάρρευση Σχολείο
ΕΠΕΣΕ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΑΛΑΝΟΒΡΥΣΗΣ ΕΥΤΥΧΩΣ ΧΩΡΙΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΥΣ…                                  Υπό κατάρρευση Σχολείο

Από τύχη ο Προιστάμενος του Σχολείου δεν τραυματίστηκε στην καλύτερη των περιπτώσεων όταν επιχείρησε να κλείσει το παράθυρο μιας αίθουσας, ευτυχώς τα παιδιά είχαν φύγει,και έπεσε σχεδόν πάνω του όλη η κάσα με τα τζάμια!!

Οι μεντεσέδες που συγκρατούσαν την κάσα από την πολυκαιρία και την απόλυτη αδιαφορία είχαν σκουριάσει με συνέπεια να πέσει όλη η κατασκευή!!

ΕΠΕΣΕ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΑΛΑΝΟΒΡΥΣΗΣ ΕΥΤΥΧΩΣ ΧΩΡΙΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΥΣ…                                  Υπό κατάρρευση Σχολείο
smart

Αξίζει κανείς να διαβάσει το έγγραφο που εστάλη στην Δημοτική Αρχή στις 28-05-21 υπάρχουν παλαιότερες και νεότερες  αναφορές οι οποίες προφανώς κατέληξαν στον κάλαθο των αχρήστων!!…

«   ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ     

Γαλανόβρυση   28-052021

                &

ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

    ΓΑΛΑΝΟΒΡΥΣΗΣ

Επιστολή

Θέμα: «Καταγραφή των αναγκών της κτιριακής υποδομής του Ειδικού Σχολείου Γαλανόβρυσης»

    Κε Δήμαρχε, στη συνέχεια της συζήτησης που είχαμε κατά την επίσκεψή σας , την  Τετάρτη 19 Μαίου 2021, στο σχολείο μας  σας στέλνουμε την παρούσα επιστολή όπου καταγράφουμε την εικόνα  και τις ανάγκες της κτιριακής υποδομής του σχολείου μας.

Όπως καλά γνωρίζετε το Ειδικό Σχολείο εξυπηρετεί όλη την περιφέρεια Ελασσόνας, που χαρακτηρίζεται από μεγάλη και ορεινή  έκταση με απομακρυσμένα χωριά.

Η  υποστήριξή του σε κάθε επίπεδο της λειτουργίας του είναι επιβεβλημένη προς όφελος των παιδιών με αναπηρία και των οικογενειών τους.

Το Ειδικό Σχολείο είναι κτίριο της δεκαετίας του 1950, και στέγασε το Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Γαλανόβρυσης.

Όταν το Σχολείο έκλεισε και μετακινήθηκε στο Δημοτικό Στεφανοβούνου, το κτίριο έμεινε ανενεργό και χρησιμοποιήθηκαν οι χώροι του από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αραδοσιβίων.

Το  2005 με τη θεσμοθέτηση και  έναρξη λειτουργίας  του Ειδικού Σχολείου  που θα εξυπηρετούσε ανάγκες όλης της Επαρχίας, αποφασίστηκε να στεγαστεί η δομή να στεγαστεί σ΄ αυτό το κτίριο, αφού ήταν σε πολύ καλή κατάσταση και κοντά στην Ελασσόνα.

Έγιναν  επεμβάσεις με εσωτερικά χωρίσματα αιθουσών, διαμόρφωση χώρου για κουζίνα-τραπεζαρία    και  χώρου για τουαλέτες. Αργότερα    περίπου το 2008-2009 έγινε η διαμόρφωση του υπογείου σε χώρο εργαστηρίου.

Ήδη  από τότε και σε συνεννόηση με την τότε Δημοτική Αρχή έγιναν ενέργειες επέκτασης του κτιρίου που έμειναν ανενεργές με την είσοδό μας στη δεκαετία της κρίσης…

Σήμερα 16 χρόνια μετά την επαναλειτουργία του κτιρίου, σε καιρούς που αντιμετωπίζουμε την πανδημία COVID-19 και η περιοχή πλήγηκε σοβαρά από  το σεισμό της 3ης  Μαρτίου 2021 όπου έγινε η καταγραφή ενός μη γνωστού μέχρι τώρα  ρήγματος,  επισημαίνουμε σημαντικές ελλείψεις  αλλά και το ίδιο σημαντικές φθορές.

Ειδικότερα αναφέρουμε :

Αντικατάσταση- αποκατάσταση και βελτίωση

  • Τα παράθυρα είναι παλιά και σιδερένια με τα απλά τζάμια που είναι επικίνδυνα  για κάθε σχολικό περιβάλλον  πόσο μάλιστα για ένα ειδικό πλαίσιο. Σας υπενθυμίζουμε  τα  από  (α.π. 20, 13/4/2021 & α.π. 27,23/4/2019)  έγγραφά μας   για την  αναγκαιότητα αλλαγής  τους.
  • Τα κουφώματα δεν εφάπτονται ώστε να παρέχουν μόνωση με αποτέλεσμα να υπάρχουνε σημαντικές απώλειες θέρμανσης και  διαφορές θερμοκρασίας σε διαφορετικούς χώρους.
  • Το πάτωμα με επικάλυψη μωσαϊκού στο χώρο του διαδρόμου, που χρησιμοποιείται ως κοινός χώρος διαλείμματος και εκδηλώσεων, έχει υποστεί καθίζηση και ρωγμές.
  • Τα ξύλινα πατώματα και στους χώρους των αιθουσών λόγο της κακής κατάστασής τους καλύπτονται με μοκέτες  που συνάμα έχουν φθαρεί,  γεγονός σημαντικής επιβάρυνσης με μικρόβια.
  • Οι χώροι με τις επεμβάσεις που έχουν γίνει είναι περιορισμένοι και μικροί, κάποιοι ακατάλληλοι για τη χρήση τους, όπως αυτός του γυμναστηρίου.
  • Απαραίτητος κρίνεται και ο έλεγχος του καυστήρα και εκσυγχρονισμός στο σύστημα θέρμανσης
  • Αποκατάσταση των φθορών στο εξωτερικό επίχρισμα και στα χρώματα
  • Επιτακτική κρίνεται διαμόρφωση του προαύλιου χώρου και της παιδικής χαράς.  Ο πέτρινος αυλόγυρος θέλει υποστήριξη και Η περίφραξη δεν είναι επαρκής.

Η  παλαιότητά στην κούνια και στην τσουλήθρα είναι  επικίνδυνα βεβαρημένη και δεν πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας, μελέτη  που έχετε ξεκινήσει μετά και από το (α.π. 3 3/2/2021) έγγραφό μας

Επέκταση του κτιρίου

  • Το Ειδικό Νηπιαγωγείο εντός του κτιρίου του Ειδικού Δημοτικού, θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο να διαμορφωθεί ένας χώρος με κάποια αυτονομία και κυρίως στην άμεση πρόσβαση στις τουαλέτες.
  • Χρειάζεται να γίνει επέκταση του κτιρίου για εξασφάλιση χώρων: γυμναστηρίου , φυσικοθεραπείας και χώρου κοινών δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων

Θεωρούμε πως είναι επιβεβλημένη μια καθολική μελέτη και από  βάθους αναμόρφωση του κτιρίου προκειμένου να γίνει  σύγχρονο, λειτουργικό, ασφαλές και να βασίζεται στις προδιαγραφές που τίθενται για τα σύγχρονα σχολικά κτίρια και στις ανάγκες ενός ειδικού σχολείου.

Επιδιώκουμε, το Ειδικό Σχολείο ως εκπαιδευτική μονάδα που στελεχώνεται από από εκπαιδευτικούς, επιστήμονες και επαγγελματίες διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων (ειδικούς δασκάλους, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, νοσηλευτές κ.ά.) να συμβάλλει ώστε όλοι οι μαθητές του

  • να αποκτήσουν, χωρίς φόβο και άγχος, σημαντικές μαθησιακές εμπειρίες,
  • να κατακτήσουν την μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία,
  • να βιώσουν θετικά επιτεύγματα, ανεξαρτήτως του επιπέδου των ικανοτήτων τους,
  • να δομήσουν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις και να πραγματώσουν την αυταξία τους.

Είναι  σημαντικό, όλα τα παραπάνω να γίνουν πράξη σε ένα ευχάριστο και ασφαλές, από φυσικής και ηθικής άποψης, σχολικό περιβάλλον.

Επισημαίνουμε ότι οι κοινωνικο-οικονομικές και γεωγραφικές συνθήκες της περιφέρειάς μας καθιστούν δύσκολή  την πρόσβαση από μέρους των οικογενειών σε εξωτερικά θεραπευτικά  προγράμματα και  άλλες υποστηρικτικές δομές. Αυτό συμβάλλει πολλαπλά στην ανάγκη το Ειδικό Σχολείο να επιτελέσει με τη μέγιστη αποτελεσματικότητα τη λειτουργία του.

Και είναι ευθύνη και χρέος μας, του Επιστημονικού Προσωπικού   και της Τοπικής Αυτοδιοίησης να μεριμνήσει για την εξασφάλιση υποδομών που θα βοηθούν στην εκπαιδευτική πρακτική και θα συμβάλλουν στη διασφάλιση του σεβασμού της ανθρώπινης υπόστασης.

Με τιμή

Το Ειδικό Εκπαιδευτικό

&

Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό

Ο προϊστάμενος του Ειδικού Δημοτικού

Ζανιάς Αχιλλέας

α.α : Τσιόγγας   Δημήτριος

Η προϊσταμένη του Ειδικού Νηπ/γείου

Βαλατσού Μαρία

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ