Μηχανοδηγός ΟΣΕ: Οι πλημμύρες στη Θεσσαλία γύρισαν τις γραμμές 15 χρόνια πίσω – Παραμένει κλειστό το τμήμα Δομοκός – Λάρισα

731

Μετά από την τραγωδία στα Τέμπη έγινε προσπάθεια για επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, όμως το σαρωτικό πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel αρχές το περασμένου Σεπτέμβρη άφησε «καμένη γη» και στις γραμμές του ΟΣΕ που κυριολεκτικά βούλιαξαν μέσα στις λάσπες και στα φερτά υλικά που παρέσυραν τα ορμητικά νερά.

«Μετά από το δυστύχημα είχε ξεκινήσει με κάποιες προϋποθέσεις η λειτουργία των τρένων, όπως ήταν ο περιορισμός ταχύτητας και τα λιγότερα δρομολόγια. Ο κόσμος άρχισε να μπαίνει ξανά στα τρένα σιγά σιγά. Στις αρχές Αυγούστου τέθηκε σε λειτουργία η τηλεδιοίκηση της Λάρισας σε ένα μεγάλο μέρος στην βόρεια Ελλάδα, από το Πλατύ μέχρι το Δομοκό. Είναι το κομμάτι στο οποίο έγινε το δυστύχημα. Ταυτόχρονα αυξήθηκαν τα δρομολόγια από τη Hellenic Train. Φαινόταν να δημιουργείται μια νέα δυναμική. Δυστυχώς όμως φτάσαμε στον Σεπτέμβριο. Έγιναν οι καταστροφικές πλημμύρες από την κακοκαιρία και πλέον δεν κινείται τίποτα», αναφέρει μιλώντας στην Karfitsa.gr ο μηχανοδηγός και γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, Αλέξανδρος Ιορδανίδης.

Παραμένει εκτός λειτουργίας το τμήμα Δομοκός – Λάρισα

Το σαρωτικό πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel είχε ως συνέπεια να καταστραφεί ολοσχερώς ένα μεγάλο κομμάτι της υποδομής της σιδηροδρομικής γραμμής, καθότι «παρασύρθηκαν τα θεμέλια της γραμμής, καταστράφηκε ηλεκτρολογικός εξοπλισμός, φανάρια και κάποια συστήματα της ηλεκτροκίνησης και μετασχηματιστές», σύμφωνα με τον κ. Ιορδανίδη. Το τμήμα Δομοκός – Λάρισα, 50 χιλιομέτρων έχει υποστεί μεγάλες καταστροφές και παραμένει εκτός λειτουργίας. Στο ίδιο τμήμα καταστράφηκαν και τα νέα συστήματα τηλεδιοίκησης.

Τα σιδηροδρομικά δρομολόγια γίνονται πλέον μεταξύ Θεσσαλονίκης και Λιτοχώρου. Μάλιστα υπάρχουν δεσμεύσεις για πλήρη αποκατάσταση σε δύο χρόνια, με την κατάσταση αυτή να γυρνά τις σιδηροδρομικές γραμμές πίσω και πλέον η λειτουργία να θυμίζει εικόνες προ 15ετίας, όπως εξηγεί. «Είναι δύσκολο για έναν καθημερινό επιβάτη του προαστιακού Θεσσαλονίκης διότι το τρένο χρησιμοποιείται μεταξύ Θεσσαλονίκης και Λιτοχώρου και μετά η Hellenic Train δρομολογεί λεωφορείο ως τη Λάρισα», προσθέτει.

Εν αναμονή ανακαίνισης του ΤΧ1 στη Θεσσαλονίκη

Τα προβλήματα για το σιδηροδρομικό δίκτυο δεν φαίνεται να έχουν τέλος, καθώς στη Θεσσαλονίκη ο σταθμός ΤΧ1 εξακολουθεί να λειτουργεί σε κακές συνθήκες, με ζητήματα στα ηλεκτρολογικά. Οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε αναμονή για να ξεκινήσουν έργα ανακαίνισης στο συγκεκριμένο κομμάτι.

Ο μηχανοδηγός τονίζει στην Karfitsa.gr πως «το θέμα στον ΟΣΕ είναι βαθιά πολιτικό» και ζητά τη μέριμνα της κυβέρνησης για στελέχωση και χρηματοδότηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως το οργανόγραμμα του ΟΣΕ περιλαμβάνει 2.000 θέσεις εργασίας σε όλη την Ελλάδα και τώρα απασχολούνται λιγότεροι από 700 εργαζόμενοι.

Από την τραγωδία στα Τέμπη μέχρι να έρθουν οι θεομηνίες, το προσωπικό του ΟΣΕ έκανε προσπάθεια για ασφαλή επανεκκίνηση των τρένων, όμως το μέλλον πλέον διαγράφεται αμφίβολο.

Σύμφωνα με τον κ. Ιορδανίδη: «Ως μηχανοδηγοί είχαμε κάνει γνωστά τότε (σ.σ. μετά από το δυστύχημα) δημόσια τα προβλήματα των σιδηροδρόμων, δηλαδή την απαξίωση, τα συστήματα ασφαλείας που είχαν πληρωθεί από το δημόσιο και δεν είχαν χρησιμοποιηθεί. Μέσα σε αυτό το διάστημα κάναμε ό,τι ήταν δυνατό για να νιώθουμε οι εργαζόμενοι και οι επιβάτες ασφαλείς».

Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου

Πηγή: karfitsa.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ