Όλυμπος: 48 ώρες στο μυθικό βουνό

Όλυμπος , το μυθικό βουνό της χώρας μας. Βρήκαμε λίγο χρόνο και είπαμε να περάσουμε ένα μέρος της άδειας μας σε ένα από τα πιο must see μέρη της χώρας μας. Κάναμε κράτηση για μία διανυκτέρευση στο καταφύγιο Γιώσος Αποστολίδηςπου βρίσκεται σε υψόμετρο 2697μ. στον βορειοανατολικό Όλυμπο. Οι διαθέσιμες διανυκτερεύσεις που βρήκαμε ήτανε μόνο για καθημερινές, καθώς η πληρότητα για όλα τα Σαββατοκύριακα μέχρι και τέλη Οκτώβρη είναι δεδομένη, όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια. Ο Όλυμπος , μας περιμένει να τον εξερευνήσουμε!

Όλυμπος : Η διαδρομή στο μυθικό βουνό

Αφού εφοδιαστήκαμε με τα βασικά για ένα διήμερο σε υψηλό υψόμετρο, ξεκινήσαμε για το Λιτόχωρο. Αφήσαμε το αυτοκίνητο στη δασική θέση Γκορτσιά με υψόμετρο 1130μ. Ξεκινήσαμε την πεζοπορία και έπειτα από περίπου 50 λεπτά κάναμε την πρώτη μας στάση στη θέση Μπάρμπα, γνωστή για το κιόσκι της, σε υψόμετρο 1494μ.  Έπειτα από 2:30 συνολικές ώρες πεζοπορίας φτάσαμε στη θέση Κόκα στα 1700μ. Ο νότιος Όλυμπος, από τη θέση αυτή, ξεπροβάλει επιβλητικός. Από εκείνο το σημείο, το καταφύγιο  Πετρόστρουγκας (1950μ.), το οποίο είναι στα μισά της διαδρομής, απέχει περίπου 30-45 λεπτά. Μια μεγάλη χρονικά στάση είναι απαραίτητη για να ανακτήσουμε δυνάμεις για το επόμενο μισό της διαδρομής.

faretra.info

Αφού πήραμε δυνάμεις, αναχωρήσαμε για την κορυφή Σκούρτα, και τα 2476μ. Μέχρι την κορυφή η διαδρομή χωρίζεται σε δύο μέρη, αρχικά σε ένα αραιοκατοικημένο από ρόμπολα βατό μονοπάτι για περίπου 40 λεπτά και έπειτα ίσως στο πιο δύσκολο κομμάτι της διαδρομής, την τελευταία μεγάλη ανηφόρα για την κορυφή Σκούρτα (περίπου 45’ – 1 ώρα). Φτάνοντας βέβαια στην κορυφή η θέα μας αποζημίωσε στο μέγιστο, καθώς για πρώτη φορά στη διαδρομή είχαμε οπτική επαφή με τις ψηλότερες κορυφές του Ολύμπου. Έπειτα από τις φωτογραφίες που σίγουρα αξίζουνε σε εκείνο το σημείο, συνεχίσαμε προς τον Λαιμό, ένα στενό ορεινό πέρασμα με μεγάλες κλίσεις στα δεξιά και στα αριστερά του. Περνώντας από τον Λαιμό και αφού είχαμε διανύσει μέχρι στιγμής περίπου 12 χιλιόμετρα από τη θέση Γκορτσιά, φτάσαμε στον τελικό προορισμό μας, στο Οροπέδιο των Μουσών, στα 2650 μέτρα υψόμετρο.

hikingexperience.gr

Όλυμπος : Οροπέδιο των Μουσών

Στο οροπέδιο των Μουσών, έχουμε οπτική πρόσβαση στον Μύτικα (2918μ.), στο Στεφάνι (2909μ.), στις κορυφές Προφήτη Ηλία (2803μ.) και μεγάλη Τούμπα (2801μ.) καθώς και σε ολόκληρο τον νότιο Όλυμπο. Κάτω από το Στεφάνι διακρίνουμε το δεύτερο σε μέγεθος καταφύγιο του οροπεδίου των μουσών, αυτό του Χρήστου Κάκαλου (2648μ.). Στη συνέχεια το μονοπάτι χωρίζεται στα δυο, με προορισμό τα δύο καταφύγια. Εμείς συνεχίσαμε στο βόρειο μονοπάτι για το καταφύγιο του Γιώσου Αποστολίδη. Φτάσαμε στο καταφύγιο με συνολική απόσταση 13.5 χιλιόμετρα, υψομετρική διαφορά 1600 μέτρα και συνολικό χρόνο 7 ώρες. Το καταφύγιο διαθέτει κουζίνα για συγκριμένες ώρες της ημέρας και ήτανε το πρώτο πράγμα που είχαμε ανάγκη μόλις φτάσαμε. Το υπόλοιπο της ημέρας το περάσαμε στο καταφύγιο απολαμβάνοντας τη θέα και τη δύση του ήλιου.

Την επόμενη ημέρα ξυπνήσαμε πολύ νωρίς και ετοιμαστήκαμε για να ανέβουμε στην κορυφή του Προφήτη Ηλία και στο υψηλότερο εξωκλήσι της Ορθόδοξης Εκκλησίας παγκοσμίως. Η απόσταση της κορυφής με το καταφύγιο καλύπτεται σε λιγότερο από 30 λεπτά και χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Από τα 2803 μέτρα η θέα ήτανε καθηλωτική. Στα βόρεια διακρίναμε τη Θεσσαλονίκη και την Κατερίνη, ανατολικά τη Χαλκιδική, δυτικά τις υπόλοιπες κορυφές και νότια τις νότιες κορυφές του Ολύμπου. Σε περίπτωση που η ατμόσφαιρα είναι καθαρή μπορείς  να διακρίνεις τον Σμόλικα με την Τύμφη.

Μετά το πρωινό και πριν πάρουμε το δρόμο της επιστροφής επισκεφτήκαμε το καταφύγιο του Κάκαλου όπου περάσαμε περίπου μια ώρα με καφέ και τη θέα των κορυφών. Κάπου εκεί είχε έρθει η ώρα της επιστροφής. Μαζέψαμε τα πράγματά μας και αναχωρήσαμε για τη θέση Γκορτσιά όπου είχαμε αφήσει το αυτοκίνητο. Πριν αφήσουμε το οροπέδιο γύρισα το βλέμμα μου και τράβηξα μια τελευταία φωτογραφία…τελευταία μέχρι την επόμενη φορά! Καλή ανάβαση!

Όλυμπος : προσωπικό αρχείο

Όλυμπος : προσωπικό αρχείοΠηγή: maxmag.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ