“Πώς απαντά η Κυβέρνηση στις καταγγελίες πολιτών για παράλογο ‘’εξουσιασμό’’ και μονοπωλιακές τακτικές της ΔΕΗ;”

67

Ερώτηση για τις καταγγελλόμενες από πολίτες, απαράδεκτες μονοπωλιακές πρακτικές, που εφαρμόζει η ΔΕΗ απέναντι σε όσους έχουν αποφασίσει να αλλάξουν πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, κατέθεσε η βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής ν. Λάρισας Ευαγγελία Λιακούλη προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κ. Σκρέκα, θέτοντάς του συγκεκριμένα ερωτήματα για το πως σκοπεύει να διατηρήσει το καθεστώς της ελεύθερης αγοράς, σε ό,τι αφορά τις τελικές επιλογές των πολιτών.
Όπως επισημαίνει η Λαρισαία βουλευτής στο κείμενο της ερώτησής της: «Μια ακόμη ιστορία καθημερινής τρέλας και αναλγησίας από πλευράς της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ) κατέκλυσε τους ειδησεογραφικούς ιστοτόπους, οι οποίοι ευρέως αναπαρήγαγαν περίπτωση όπου η εταιρεία με το πρόσχημα του «αυτοματοποιημένου» συστήματος έκοψε το ρεύμα σε πατέρα δυο παιδιών, ο οποίος μάλιστα, βρισκόταν σε αναστολή εργασίας από τον Μάρτιο (!).
Συγκεκριμένα, ο εν λόγω πολίτης λίγο πριν αρχίσει η πανδημία, άλλαξε πάροχο λόγω των υψηλών χρεώσεων της ΔΕΗ, διακανονίζοντας επίσης μια οφειλή που είχε στην εταιρεία, πληρώνοντας σε πρώτη φάση και εν μέσω οικονομικής στενότητας 72 ευρώ. Στο τέλος Αυγούστου, ωστόσο, έλαβε επιστολή από την εταιρεία, με την οποία του γνωστοποιούνταν πως η τελική οφειλή του ήταν 307 ευρώ και πως αν δεν την εξοφλούσε, θα ακολουθούσε διακοπή της παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος. Έκπληκτος ωστόσο, περίπου μια εβδομάδα πριν (21/1/2021) ενημερώθηκε από τα παιδιά του ότι η ΔΕΗ προέβη σε διακοπή της ηλεκτρικής τους παροχής. Στην προσπάθειά του ο πολίτης να λάβει εξηγήσεις από πλευράς της ΔΕΗ, ξεκίνησε έναν μαραθώνιο τηλεφωνημάτων τόσο στη ΔΕΗ, όσο και στον ΔΕΔΗΕ, από όπου έλαβε τις εξής δύο εξηγήσεις: ‘’ότι τις διακοπές τις κάνουν ανεξάρτητοι εργολάβοι επειδή το σύστημα είναι αυτοματοποιημένο’’, όπως και το αμίμητο ‘’αν δεν είχατε αλλάξει πάροχο δεν θα σας κόβαμε το ρεύμα’’! Τέλος, μετά από τις απανωτές κλήσεις του ενδιαφερόμενου πολίτη η ΔΕΗ αναγκάστηκε να καταλήξει στο ότι αν ο ίδιος κατέθετε άμεσα 12 ευρώ (!), θα του επανασυνέδεαν το ρεύμα…».
Όπως υπογραμμίζει ωστόσο η βουλευτής, από πλευράς της ΔΕΗ δεν είναι δεοντολογικό, ούτε ορθολογικό να διακόπτεται το ρεύμα, ιδίως, σε πολίτες που τελούν σε αναστολή εργασίας, για οφειλές της τάξης των 12 ευρώ, !
Σε αυτό το πλαίσιο η Ευαγγελία Λιακούλη ρωτά τον αρμόδιο Υπουργό πως διασφαλίζει ότι η ΔΕΗ, οι θυγατρικές εταιρείες της και τα δίκτυα που έχει στην κατοχή της επιτελούν το ρόλο τους, μέσα στο πλαίσιο μιας απελευθερωμένης αγοράς ενέργειας, χωρίς τιμωρητικές τακτικές έναντι των πολιτών που αποφασίζουν να αλλάξουν πάροχο, καθώς και σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να διασφαλίσει ότι τέτοιες συμπεριφορές από πλευράς της ΔΕΗ θα πάψουν να συμβαίνουν, εξασφαλίζοντας εν τοις πράγμασι ότι η αγορά ενέργειας θα παραμείνει ελεύθερη κι ότι οι πολίτες θα μπορούν ελεύθερα να επιλέγουν οποιονδήποτε πάροχο της αρεσκείας τους»

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here