Τέμπη: «Δεν μπορεί η φωτιά να ξεκίνησε από τις μηχανές» λέει πραγματογνώμονας

114
Γερανοφόρα οχήματα προσπαθούν να απομακρύνουν κομμάτια από τα κατεστραμμένα βαγόνια μετά από σύγκρουση δύο τραίνων, σε δυστύχημα που σημειώθηκε έξω από την Λάρισα, Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023. Μία επιβατική αμαξοστοιχία συγκρούσθηκε με μία εμπορευματική έξω από τη Λάρισα, ενώ εκτροχιάστηκαν τα δύο πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας και εκδηλώθηκε πυρκαγιά. Τουλάχιστον 29 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 85 τραυματίστηκαν, πολλοί από τους οποίους βρίσκονται σε σοβαρή κατάσταση, στη σύγκρουση επιβατικής με εμπορευματική αμαξοστοιχία στα Τέμπη αργά το βράδυ της Τρίτης.Το τραγικό δυστύχημα έγινε στην περιοχή Ευαγγελισμός, σε μικρή απόσταση από τη Λάρισα και τα Τέμπη. Στην επιχείρηση απεγκλωβισμού και διάσωσης συμμετέχουν 150 πυροσβέστες και το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας με 40 ασθενοφόρα. Στο έργο τους συνδράμουν 32 αστυνομικοί με 15 περιπολικά. Παράλληλα, έχουν σπεύσει επιτόπου γερανοφόρα οχήματα.ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΧΗΡΑΣ

Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία που έρχονται να ρίξουν φως στις συνθήκες κάτω από τις οποίες προκλήθηκε η τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς περιλαμβάνονται στην 75σέλιδη έκθεση τεχνικών συμβούλων που ορίστηκαν από τις οικογένειες των θυμάτων με στόχο να συνδράμουν το έργο της Δικαισύνης.

Οι τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών των θυμάτων στα Τέμπη επισημαίνουν στην έκθεσή τους συνολικά 30 «γκρίζες ζώνες», που θα πρέπει να εξεταστούν από τις δικαστικές Αρχές.

Σε ένα από αυτά τα 30 σημεία επισημαίνεται από τον πραγματογνώμονα Βασίλη Κοκοτσάκη και την ομάδα του ότι δεν υπήρξε μετωπική σύγκρουση μεταξύ των δύο τρένων.

Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι πριν την σύγκρουση υπήρξε εκτροχιασμός, όταν δηλαδή ο οδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας είδε την επιβατική να έρχεται κατά πάνω του ο οδηγός εκτροχίασε το τρένο, προκειμένου να μειωθεί η ισχύ της σύγκρουσης.

«Το σημαντικότερο στοιχείο είναι η αρχή του γεγονότος, δηλαδή η εμπλοκή που παρατηρείται όταν οι μηχανοδηγοί έριξαν την μηχανή στα φρένα. Να πληροφορήσω πως δεν κάνουμε  πραγματογνωμοσύνη κατά παραγγελία αλλά αυτό που θέλουμε είναι η αλήθεια. Αυτό δεν απαλλάσσει την Hellenic Train αλλά την ενοχοποιεί ακόμα περισσότερο. Ενστικτώδες προσπάθησαν να προστατέψουν πατώντας φρένο. Όταν όμως, ένα τρένο πατήσει απότομα τα φρένα, θα εκτροχιαστεί», είπε αρχικά και πρόσθεσε:

«Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της έρευνας ήταν πως οι πραγματογνώμονες στερήθηκαν το πιο βασικό, τον έλεγχο του πεδίου, το οποίο αλλοιώθηκε από την πρώτη στιγμή. Όταν έριξε την αμαξοστοιχία αυτή ανατράπηκε, σύρθηκε στις γραμμές και κόλλησε στον τοίχο. Οι μηχανές δεν είχαν εμπλοκή σε ό,τι έγινε στη συνέχεια. Από τι στιγμή που δεν ήταν εκεί, πώς μπορεί να εμπλέκονται στη φωτιά; Το σασί των μηχανών είναι ανέπαφο και οι τροχοί της επιβατικής έχουν μείνει στο σημείο. Οι λαμαρίνες δεν ήταν ασφαλισμένες, ήταν με συρματόσκοινα».

Απαντώντας σε ερώτηση για τις δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη πως δεν υπήρχε τίποτα εύφλεκτο στις αμαξοστοιχίες, απάντησε:

«Δυσκολεύομαι να κάνω κριτική στον πρωθυπουργό αλλά ως πολίτης μπορώ να υπερασπιστώ τη δουλειά μου. Δεν έχουμε ακούσει μόνο αυτό, αλλά και ότι αυτοί που τα λένε αυτά είναι προϊόντα συνωμοσίας. Εμείς λειτουργούμε ανεξάρτητα. Αυτός ήταν ο όρος που βάλαμε στους εντολείς μας. Αυτό που παρουσιάζουμε το δίνουμε στον ανακριτή».

Πηγή: newsit.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ