Βάιος Παναγιώτου: Ο Λαρισαίος εφευρέτης που κατέκτησε την Κίνα ονειρεύεται «Τζουράσικ Παρκ» στα Τέμπη

105

Στην αχανή χώρα του «Κόκκινου Δράκου» ένας πολυμήχανος Έλληνας εφευρέτης με αστείρευτη φαντασία και εξειδικευμένες γνώσεις, γράφει τα τελευταία χρόνια τη δική του ιστορία στον κλάδο της ρομποτικής. Ο «άρχοντας των δεινοσαύρων» μετακινείται με ευκολία απο το Πεκίνο, στη Σανγκάη και απο εκεί στο ειδυλλιακό Γκουιλίν, καταρρίπτοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, όπως είπε όμως το μεγάλο του όνειρο είναι η δημιουργία ενός θεματικού πάρκου με δεινοσαύρους και ήρωες της ελληνικής μυθολογίας στην Ελλάδα.

Η επαφή με τον βασιλιά του Μαρόκου

Από παιδί κιόλας, ο ανήσυχος Βάϊος έφτιαχνε πρωτότυπα παιχνίδια από άχρηστα υλικά, δεν μπορούσε να φανταστεί όμως ότι κάποια μέρα θα έφτιαχνε ρομποτικούς δεινοσαύρους στην Κίνα ή ότι θα επικοινωνούσε προσωπικά μαζί του ο βασιλιάς του Μαρόκου που ενδιαφέρεται για ενα θεματικό πάρκο στην βορειοαφρικανική χώραΑλλά και αρκετοί βαθύπλουτοι επιχειρηματίες από το Ντουμπάϊ, μεταξύ άλλων.

Πότε άρχισε λοιπόν να διαπρέπει στην μακρινή Κίνα, τον ρωτάμε. Το 2016 λέει, μετά από ένα πετυχημένο έργο στην Σανγκάη, όπου μαζί με την ομάδα του κατασκεύασε 12 ρομποτικά κινεζικά ζώδια, για ένα δημοφιλές θεματικό πάρκο.

Οι επισκέπτες είχαν την δυνατότητα να συνομιλουν μαζι τους στα αγγλικά, τα κινεζικά και τα γιαπωνέζικα. Το έργο αυτό άνοιξε το δρόμο για το μεγαλύτερο θεματικό πάρκο με ρομποτικούς δεινοσαύρους στο Πεκίνο, που έχει γίνει σημείο αναφοράς στην κινεζική πρωτεύουσα.

Ο «άρχοντας των δεινοσαύρων»

Πόσος χρόνος, κόπος, αλλά και πόσοι άνθρωποι εργάστηκαν απο κοινού για να ολοκληρωθεί η πιστή αναπαράσταση …στην εποχή των δεινοσαύρων, τον ρωτάμε.

«Μέσα σε 2 χρόνια και με συμμετοχές επιστημόνων από διάφορα σημεία του πλανήτη καταφέραμε να στήσουμε το μεγαλύτερο θεματικό πάρκο, το οποίο έχει προταθει για 8 ρεκόρ Γκίνες (!) Κορεάτες κατασκεύασαν την μεγαλύτερη οθόνη μήκους 6,5 στρεμμάτων, μία γαλλική εταιρεία που ειδικεύεται στις όπερες έστησε το πιο πολύπλοκο ηχητικό σύστημα, Αμερικανοί ανέλαβαν την σκηνοθεσία και τα σπέσιαλ εφε …….και τους πρωταγωνιστές του έργου, του δεινοσαύρους τους κατασκευάσαμε εμείς, η ελληνική ομάδα.

Οι μεγαλύτεροι ρομποτικοί δεινόσαυροι έχουν μήκος 21 μέτρα και ύψος 15 μέτρα και αποτελούν τις πιο πολύπλοκες υδραυλικές μηχανές παγκοσμίως, με συστήματα ελέγχου που αγγίζουν επίπεδα στρατιωτικών εξοπλισμών.

Η τεράστια εμπειρία και γνώση των Ελλήνων συνεργατών συνέβαλαν καθοριστικά στην επιτυχία του έργου. Ενδεικτικά αναφέρω πως τα υδραυλικά σχεδιάστηκαν από μία εταιρεία που έχει την έδρα της στη Λάρισα και ο προγραματισμος-μελέτη των ηλεκτρονικών από μία άλλη εταιρεία, με έδρα την Θεσσαλονίκη» λέει.

Το έργο μας εξηγεί, έχει κοστίσει συνολικά 500 εκατομμύρια δολάρια και σε κάθε παράσταση συγκεντρώνει περίπου 3.000 επισκέπτες.

Αυτές τις μέρες μαζί με τους συνεργάτες του, έχει αναλάβει την «μετεγκατάσταση των δεινοσαύρων» από το Πεκίνο στην βορειοανατολική πόλη Γκουιλίν, την καρδιά της κινεζικής τουριστικής βιομηχανίας.

Η…ατυχία που τον έκανε διάσημο στα πέρατα του κόσμου

Ο κ. Παναγιώτου γεννήθηκε σε ένα μικρό χωριό λίγο έξω από την Λάρισα την Μεσορράχη. «Από μικρό παιδί είχα το μικρόβιο να κατασκευάζω τα δικά μου παιχνίδια, από άχρηστα υλικά. Στην ηλικία των 16 ετών κατασκεύασα το πρώτο μου μικρό αυτοκίνητο καρτ απασχολώντας τον τοπικό τύπο».

Μία…ατυχία φαίνεται πως ήταν εκείνη που τον έκανε διάσημο στα πέρατα του κόσμου και τον έκανε να διαπρέψει στον τομέα της μηχανικής.

Την περίοδο των πανελληνίων εξετάσεων νόσησε από ανεμοβλογιά και δεν κατάφερε να περάσει στη Σχολή Ικάρων που ήταν η επιλογή του. Φοίτησε λοιπόν αρχικά στο ΙΕΚ Λάρισας ως τεχνικός οχημάτων και μετέπειτα στην Αγγλία, στο πανεπιστήμιο του Μπράϊτον.

Το…αυτοκίνητο βαλίτσα που του άνοιξε το δρόμο

Στο τελευταίο έτος και παρά το γεγονός ότι οι καθηγητές του το θεωρούσαν αδύνατο, κατασκεύασε -και μάλιστα μέσα σε 15 ημέρες- το αυτοκίνητο-βαλίτσα, ένα μικρό αναδιπλούμενο όχημα που χωρούσε σε μία τσάντα χειρός. Και κάπως έτσι άρχισαν όλα.

«Το αυτοκίνητο βαλίτσα στα πανεπιστημιακά μου χρόνια ηταν η απαρχή και η καθιέρωση μου ως ……εφευρέτης» λέει.

SuitcaseCar

Μετά το έργο στο Πεκίνο, η εμπειρία του στις ειδικές ρομποτικές κατασκευές τον έφερε σε επαφή με ενδιαφερόμενους ανά τον κόσμο. «Η πανδημία ανέβαλλε δυστυχώς πολλά έργα, ελπίζουμε όμως σύντομα να επιστρέψουμε στην κανονικότητα» εξηγεί.

Το όνειρο για ένα θεματικό πάρκο στην Ελλάδα

Πώς και δεν τον έχουν προσεγγίσει φορείς απο την Ελλάδα τον ρωτάμε. Η πρώτη του απάντηση εκφράζει μία μικρή απογοήτευση. «H Eλλάδα πληγώνει τα παιδιά της. Όμως εγώ έχω σχέδια και όνειρα για την χώρα μου».

«Όνειρό μου είναι να φτιάξω ένα «Τζουράσικ Πάρκ» στα Τέμπη, στο δέλτα του Πηνειού, απόλυτα εναρμονισμένο με το φυσικό περιβάλλον. Μπορούμε να αναβιώσουμε μυθικά τέρατα σε ένα πάρκο που θα αποτελέσει πόλο έλξης τουριστών. Φανταστείτε τους δεινοσαύρους να περπατάνε ανάμεσα στα δέντρα, η γη να δονείται με ειδικά σπέσιαλ εφέ, να συμβαίνουν δίπλα μας δηλαδή όλα αυτά που βλέπουμε στις ταινίες».

Η ομάδα του όπως λέει επεξεργάζεται ένα σχέδιο με γιγανταίες ρομποτικές κατασκευές, εμπνευσμένες από την ελληνική μυθολογία.

«Μπορούμε να κατασκευάσουμε λόγου χάρη τον μυθικό ήρωα Ηρακλή σε ύψος 12 μέτρων, τη στιγμή που έχει εξολοθρεύσει το λιοντάρι της Νεμέας και πηγαίνει να συναντήσει τη Λερναία Ύδρα, το τέρας με τα εννιά κεφάλια που θα μπορούσε να κατασκευαστεί στα 12 μέτρα μήκος. Το σόου αυτό θα έκανε το γύρο του κόσμου, σε όλες τις μεγάλες πρωτεύουσες μεταφέροντας την ελληνική μυθολογία στα πέρατα του κόσμου. Θα θέλαμε επίσης να αναβιώσουμε την μάχη των Θερμοπυλών».

Το σχέδιο που είχε καταθέσει στις ελληνικές Αρχές

Πριν πολλά χρόνια προσθέτει, είχε καταθέσει στις ελληνικές αρχές ένα σχέδιο για την κατασκευή θεματικού πάρκου, αλλά «κόπηκε». «Βρήκαν ελλιπή την πρότασή μου γιατί είχα ξεχάσει να προσθέσω τον προϋπολογισμό περίφραξης στο επίσημο σχέδιο που υπέβαλλα. Με φώναξαν λοιπόν οι Κινέζοι και η κατασκευή του θεματικού πάρκου δεινοσαύρων ήταν ένα εγχείρημα 1000 φορές πιο δύσκολο».

Ο ίδιος «κόλλησε» στην Κίνα και λόγω πανδημίας, πλέον όμως θα αρχίσει ξανά να συζητάει προτάσεις και μεγαλόπνοα σχέδια. Πως είναι η ζωή στην Κίνα, τον ρωτάμε, πως βίωσε ο ίδιος την υγειονομική κρίση.

«Η Κίνα αποτέλεσε πρότυπο για το πως διαχειρίστηκε την πανδημία και επέστρεψε σε φυσιολογικούς ρυθμούς εδώ και καιρό. Η εμπιστοσύνη των πολιτών στο κράτος, η ευλαβική τήρηση των μέτρων και η χρήση των ηλεκτρονικών μέσων για ψηφιακή ιχνηλάτηση κρουσμάτων ήταν τα βασικά συστατικά της επιτυχίας» λέει.

Κλείνοντας τον ρωτάμε πώς είναι το 24ωρο ενός….εφευρέτη«Θα έλεγα πως η καθημερινότητα ενος….εφευρέτη δεν μπορει να είναι σε καμία περίπτωση μονότονη. Η αναζήτηση νέων ιδεών , η ανεύρεση λυσεων, η δημιουργικότητα κρατά το μυαλό σε διαρκή εγρήγορση» λέει.

Πηγή: newsbomb.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here