Νέο μοντέλο διδασκαλίας του «επιχειρείν» στα σχολεία προτείνει ο ΣΕΒ

283

Σημαντική υστέρηση σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες παρουσιάζει η Ελλάδα σε θέματα επιχειρηματικής εκπαίδευσης λόγω κυρίως της έλλειψης ολοκληρωμένου εθνικού σχεδιασμού για την ανάπτυξη επιχειρηματικών δεξιοτήτων μέσα από τη σχολική εκπαίδευση. Αυτό αναφέρει, μεταξύ άλλων, σχετικό δελτίο του ΣΕΒ, το οποίο επισημαίνει ότι ο τρόπος διδασκαλίας της επιχειρηματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα απαιτεί την υιοθέτηση ενός διαφορετικού παιδαγωγικού μοντέλου, καθώς έως τώρα η διδασκαλία της κρίνεται ανεπαρκής. 

Σύμφωνα με το δελτίο του ΣΕΒ, η παραδοσιακή προσέγγιση της μετωπικής διδασκαλίας, δηλαδή της διδασκαλίας κατά την οποία ο διδάσκων κάνει διάλεξη-μονόλογο μπροστά στους μαθητές του, αλλά και της παθητικής αφομοίωσης θεωρητικών γνώσεων δεν τους βοηθάει να τις αξιοποιήσουν δημιουργικά. Σημαντική πρωτοβουλία, ωστόσο, αποτελούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece (ΣΕΝ/JA Greece), εγκεκριμένα από το υπουργείο Παιδείας, τα οποία έχουν ως στόχο την καλλιέργεια επιχειρηματικών δεξιοτήτων μέσα από βιωματικές μεθόδους μάθησης. Τα δε οφέλη των επιχειρηματικών προγραμμάτων είναι πολλαπλά, δίνοντας στους νέους επίδοξους επιχειρηματίες τα πρώτα εφόδια για να αναπτύξουν επιχειρηματικό πνεύμα. 

Οπως αναφέρει ο ΣΕΒ, το 78% των μαθητών που συμμετείχε σε πρόγραμμα επιχειρηματικής εκπαίδευσης εκτιμά ότι βοηθήθηκε πολύ ή απόλυτα προκειμένου να μάθει να συνεργάζεται σε ομάδα. Υψηλό επίσης ποσοστό μαθητών, της τάξεως του 76%, αναφέρει ότι ανέπτυξε δημιουργική σκέψη, ενώ το 72% εκτιμά ότι μέσα από το επιχειρηματικό πρόγραμμα έμαθε να εξερευνά αλλά και να αξιολογεί νέες ιδέες. Παράλληλα, 6 στους 10 μαθητές (το 62%) θεωρούν ότι άλλαξε πολύ ή απόλυτα η αντίληψή τους για την επιχειρηματικότητα και τους επιχειρηματίες. Στο δελτίο του ο ΣΕΒ επισημαίνει ότι η ενίσχυση του ανταγωνισμού στο επιχειρηματικό περιβάλλον καθιστά απαραίτητη την ανάγκη ύπαρξης επιχειρηματικών στελεχών με γνώσεις, δεξιότητες και όραμα, τονίζοντας παράλληλα ότι οι επιχειρήσεις χρειάζονται ανθρώπινο δυναμικό που θα μπορεί να στηρίξει τη στρατηγική ανάπτυξης και επιβίωσης των επιχειρήσεων. 
Ετσι, ο ΣΕΒ παρουσιάζει μια δέσμη προτάσεων με στόχο την ένταξη της επιχειρηματικότητας στα σχολεία, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη να διαμορφωθεί μια ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική για την προώθηση της επιχειρηματικής εκπαίδευσης σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Επίσης, προτείνει την αναβάθμιση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με έμφαση στις σύγχρονες διδακτικές μεθόδους (ομαδική εργασία, βιωματική μάθηση κ.λπ.) καθώς και τον σχεδιασμό σύγχρονου εκπαιδευτικού υλικού που θα αφορά την επιχειρηματική εκπαίδευση. Επιπλέον, συνιστά τη διαμόρφωση ενός πλαισίου παρακολούθησης και αξιολόγησης καθώς και τη δημιουργία κινήτρων για την ενίσχυση της συμμετοχής εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες επιχειρηματικής εκπαίδευσης. Σημαντικό βήμα για την ενίσχυσή της αποτελεί και το «άνοιγμα» των ίδιων των επιχειρήσεων σε τέτοια προγράμματα μέσα από τις επισκέψεις επιχειρηματικών στελεχών σε σχολεία, την καθοδήγηση των μαθητών (mentoring) κ.ά., ενώ ωφέλιμη θα είναι και η ενθάρρυνση της συμμετοχής στελεχών επιχειρήσεων σε προγράμματα επιχειρηματικής εκπαίδευσης στα σχολεία.

Πηγή: kathimerini.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ