Τεχνίτες για το σπίτι αναζητούν μέσω Διαδικτύου 7 στους 10 Ελληνες

22

Στροφή στο Διαδίκτυο ακόμη και για την εύρεση επαγγελματιών για τεχνικές και οικοδομικές εργασίες έκαναν οι Ελληνες καταναλωτές, με τον συγκεκριμένο κλάδο να εμφανίζει έντονα σημάδια ψηφιοποίησης εν μέσω πανδημίας. Εκτός από την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου και τη μεταπήδηση του κόσμου στις ηλεκτρονικές αγορές –φαινόμενο αρκετά έντονο την περίοδο της καραντίνας–, παραδοσιακά επαγγέλματα έχουν αρχίσει να υποκύπτουν στις επιταγές της τεχνολογίας ψηφιοποιώντας τις υπηρεσίες τους. 

Μελέτη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN) καταδεικνύει ότι προσεγγίζουν τους 7 στους 10 οι Ελληνες καταναλωτές οι οποίοι δήλωσαν ότι εμπιστεύονται το Διαδίκτυο για να βρουν επαγγελματία που ασχολείται με τεχνικές και οικοδομικές εργασίες για το σπίτι. Το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 66% ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 53% θεωρεί εύκολη την εύρεση τέτοιου επαγγελματία μέσω του Διαδικτύου. 

Σύμφωνα με την έρευνα, η καραντίνα ενίσχυσε σημαντικά το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τις διαδικτυακές πλατφόρμες εύρεσης επαγγελματιών για τέτοιες εργασίες, με 1 στους 3 να χρησιμοποιεί –συγκριτικά με πέρυσι– περισσότερο το Διαδίκτυο για 
τον σκοπό αυτό.

Οι χρήστες αναγνωρίζουν βασικά πλεονεκτήματα που παρέχουν οι εν λόγω πλατφόρμες, όπως αυτό της άμεσης ανταπόκρισης του επαγγελματία, της σιγουριάς ως προς την ποιότητα της εργασίας που αυτός θα παράσχει καθώς και της πληθώρας των επιλογών που έχει ο χρήστης. 

Οσον αφορά τις πηγές εύρεσης επαγγελματιών για το σπίτι, οι καταναλωτές τους αναζητούν είτε μέσα από online μηχανές αναζήτησης είτε από τις πιο εξειδικευμένες πλατφόρμες εύρεσης επαγγελματιών, με την πλατφόρμα Douleutaras.gr να αναδεικνύεται –με διαφορά– πρώτη επιλογή.

Στη συνέχεια ακολουθούν οι συστάσεις συγγενών και φίλων που συνήθως προτείνουν κάποιον επαγγελματία τεχνικών και οικοδομικών εργασιών για το σπίτι. Σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι και το μέγεθος της χρήσης κάποιας πλατφόρμας, με το 68% να απαντά ότι έκανε χρήση τον τελευταίο χρόνο και 4 στους 10 να δηλώνουν πως μεγαλύτερη χρήση έκαναν μετά την περίοδο της καραντίνας.

Οπως αναφέρει η μελέτη του ELTRUN, για να εμπιστευτούν μια πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών, οι καταναλωτές επηρεάζονται κυρίως από τον βαθμό που οι πελάτες δηλώνουν ικανοποιημένοι (80%), την ευκολία πλοήγησης στην πλατφόρμα για την εύρεση του κατάλληλου επαγγελματία (77%) καθώς και τις αξιολογήσεις των χρηστών (75%). Σημειώνεται ότι η έρευνα διεξήχθη τον περασμένο Αύγουστο με τη χρήση online ερωτηματολογίου σε άνδρες και γυναίκες, σε δείγμα 398 ατόμων. 

Πηγή: kathimerini.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here