Δημιουργούνται μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης στα εργαστήρια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

283

Στην Τεχνητή Νοημοσύνη ως εργαλείο της ανθρώπινης σκέψης, μυήθηκαν 300 μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων της Μαγνησίας, σε ημερίδα που έγινε χθες στο Συνεδριακό της Ι.Μ. Δημητριάδος από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μαγνησίας.

Στους μαθητές, μίλησαν σύμβουλοι εκπαίδευσης, πανεπιστημιακοί και συμμαθητές τους που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στο Διαγωνισμό Ρομποτικής στη Βοστόνη, ενώ οι 300 αυτοί μαθητές θα αποτελέσουν πυρήνες μετάδοσης εμπεριστατωμένων γνώσεων και αντιλήψεων για την ΤΝ σε όλους τους συμμαθητές τους.

«Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση ως εργαλείο»

Για το θέμα μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, ο Γιώργος Πρώιας διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών, εκπαιδευτής στο πρόγραμμα TALOS και υπεύθυνος στη διοικητική υποστήριξή του, ο οποίος τόνισε ότι σε συζητήσεις που γίνονται μεταξύ πανεπιστημιακών και εκπαιδευτικών το θέμα που κυριαρχεί, είναι πως θα μπορέσει η Τεχνητή Νοημοσύνη να μπει την εκπαίδευση ως εργαλείο.

Ο ίδιος είπε , ότι η ΤΝ δεν είναι πανάκεια, δεν παίρνει κάποιος αυτό το εργαλείο και νομίζει ότι μπορεί να κάνει τα πάντα, είναι προφανές ότι ο άνθρωπος είναι πάνω απ’ όλα και πρέπει να το χρησιμοποιήσει προς όφελός του και να μπορέσει να λύσει ορισμένα ζητήματα τα οποία αφορούν στην έρευνά του, ενδεχομένως κάποιες εργασίες που θέλει να κάνει, αλλά πάντα ως βοήθεια.

«Δεν πρέπει να αφήσουμε την ανθρώπινη σκέψη να καταρρεύσει»

«Δεν πρέπει να αφήσουμε την ανθρώπινη σκέψη να καταρρεύσει, να τη χάσουμε και να στηριχτούμε σε εργαλείο που μπορεί να κάνει τα πάντα. Θέλουμε αυτό το πάντρεμα του παλιού με το νέο, ώστε να μπορέσουν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί να το ενσωματώσουν και στο πρόγραμμα σπουδών ακόμη και στην έρευνά τους», ανέφερε ο διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο κ. Πρώιας παρουσίασε δύο κομμάτια έρευνας που έγιναν σε εργαστήρια, στο Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών και στο Τμήμα Γεωργικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στη Λάρισα. Όπως είπε το ένα κομμάτι αφορά την γεωργία ακριβείας και το άλλο την αέρια ρύπανση.

«Εκεί μπορούμε να δούμε , πως με αυτά τα εργαλεία μπορεί κάποιος να κάνει πρόγνωση, να προβλέψει πράγματα, να καταλάβει τι τον περιμένει την επόμενη ή τη μεθεπόμενη μέρα, χρησιμοποιώντας δεδομένα που ήδη έχει και να δημιουργήσει ένα σύστημα νευρώνων, το οποίο θα μας δώσει τη δυνατότητα να γνωρίζουμε ή να είμαστε πολύ κοντά τουλάχιστον, σε αυτό που προβλέπουμε για την επόμενη μέρα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τα μοντέλα της Τεχνητής Νοημοσύνης

Ο κ. Πρώιας ανέφερε ότι οι ερευνητές το χρησιμοποιούν πολύ αυτό σε πολλά ερευνητικά έργα με Τεχνητή Νοημοσύνη, είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, αλλά όπως λέγεται και σε μαθήματα – σεμινάρια στα σχολεία που αφορά στο server bullying, που χρησιμοποιεί κάποιος για εκπαιδευτική χρήση ή για καλή χρήση, ενώ μπορεί αντίστοιχα να χρησιμοποιηθεί και για κακή χρήση και είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι το εργαλείο είναι χρήσιμο για καλό σκοπό. «Όταν το χρησιμοποιήσουμε για άλλο σκοπό, παύει να είναι εργαλείο και είναι φονικό εργαλείο», επισήμανε ο κ. Πρώιας.

Ο ίδιος είπε , ότι επιδίωξη είναι όσο μπορούμε να κρατήσουμε το κομμάτι της Τεχνητής Νοημοσύνης μέσα στην έρευνά μας, να πάρουμε πράγματα, ώστε να παράξουμε αποτελέσματα και υλικό, που θα μας είναι χρήσιμο σε μας και στις επόμενες γενιές.

Όπως εξήγησε τα μοντέλα που χρησιμοποιούνται στα εργαστήρια μπορεί να πάρει και αρκετούς μήνες για να δημιουργηθούν εξαρχής, γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό όπως λένε στους μαθητές και στους φοιτητές, ότι πρώτα πρέπει να έχουν κατανοήσει πλήρως τι θέλουν να κάνουν και στη συνέχεια να αρχίσουν να το δημιουργούν στον υπολογιστή.

«Για την αέρια ρύπανση δουλειά πάνω από έξι μήνες»!

Ο κ. Πρώιας ανέφερε ότι για την αέρια ρύπανση δούλευε πάνω από έξι μήνες, για να καταλήξει στο μοντέλο που πρέπει να χρησιμοποιήσει και στη συνέχεια δούλεψε σε αυτό.

Όσον αφορά στα αποτελέσματα της έρευνας τα χαρακτήρισε αξιόλογα, είναι πολύ κοντά στην πραγματικότητα και όσο περνούν οι μέρες και χρειάζεται μακροπρόθεσμη πρόγνωση, υπάρχει αστοχία του μοντέλου, όπως και στο ανθρώπινο μυαλό.

Ωστόσο, για πρόγνωση την επόμενη μέρα και την πρόβλεψη φυτού για παράδειγμα, που θα έχει ανάγκη ποτίσματος την επόμενη μέρα για να μην ξοδεύεται αλόγιστα το νερό ή ποιός θα είναι ο καιρός την επόμενη μέρα, σύμφωνα με τις μετεωρολογικές συνθήκες για να ενημερωθούν οι ευπαθείς ομάδες, αν υπάρχει αύξηση των αιωρούμενων σωματιδίων ή οτιδήποτε άλλο, είναι κάτι πολύ χρήσιμο και τα μοντέλα βγάζουν πολύ καλά αποτελέσματα, που δημοσιεύονται σε επιστημονικά περιοδικά και είναι προσβάσιμα στην ερευνητική κοινότητα.

Πηγή: magnesianews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ