Βολιώτης θύμα απάτης μέσω ίντερνετ για την αγορά σκύλου

88

Ανάρτησε στο διαδίκτυο ότι πωλούσε σκυλάκι, Βολιώτης «τσίμπησε» την αγγελία, έστειλε προκαταβολή, όπως του ζητήθηκε από τον δήθεν πωλητή του ζώου, αλλά ούτε σκυλάκι παρέλαβε τελικά, ούτε πήρε, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, πίσω τα χρήματά του.

Προχθές το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Βόλου επέβαλε ερήμην ποινή φυλάκισης ενός έτους στην δράστιδα της απάτης, μια 24χρονη, που φέρεται να έχει γεννηθεί στην Ρωσία, να διαμένει προσωρινά στην Θεσσαλονίκη και τώρα να είναι άγνωστης διαμονής…
Η απάτη εις βάρος του 59χρονου Βολιώτη ελεύθερου επαγγελματία φέρεται να εκτυλίχθηκε στις 5 και στις 9 Δεκεμβρίου του 2015. Ο Βολιώτης φέρεται να είδε αναρτημένη στο διαδίκτυο την αγγελία της 24χρονης. Επικοινώνησε μαζί της και συμφώνησαν να αγοράσει το σκυλάκι ράτσας «Μαλτέζ», έναντι του ποσού των 250 ευρώ. Ωστόσο η 24χρονη από την Θεσσαλονίκη φέρεται να ζήτησε προκαταβολή το ποσό των 100 ευρώ, προκειμένου να αποστείλει στο Βόλο το ζώο με μεταφορική εταιρεία. Ο 59χρονος Βολιώτης έστειλε την προκαταβολή στον λογαριασμό που του έδωσε η 24χρονη, ωστόσο αν και περίμενε να παραλάβει το ζώο, τελικά ούτε σκύλο παρέλαβε, ούτε τα χρήματά του πήρε πίσω… Η 24χρονη μάλιστα εξαφανίστηκε και μετά την μήνυση που υπέβαλε εναντίον της ο 59χρονος, η Αστυνομία την ταυτοποίησε μέσω των ηλεκτρονικών της ιχνών.

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας επισημαίνει ότι κατά τις ηλεκτρονικές μας συναλλαγές πρέπει να προσέχουμε:
-Όταν πραγματοποιούμε συναλλαγές από τον υπολογιστή μας, πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι έχουμε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας (firewall, antivirus, antispyware κ.λπ.), τα οποία πρέπει να είναι πρόσφατα ενημερωμένα ( update ).
Να πραγματοποιούμε πάντα τις συναλλαγές μας πληκτρολογώντας οι ίδιοι τη διεύθυνση της αντίστοιχης ιστοσελίδας. Να μην κάνουμε «κλικ» πάνω σε συνδέσμους (links) από μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς υπάρχει περίπτωση να είναι απατηλά.
-Πριν πραγματοποιήσουμε οποιαδήποτε συναλλαγή, μέσω μιας ιστοσελίδας, να επικοινωνούμε με το ηλεκτρονικό κατάστημα ( e – shop ) ή την εταιρία, προκειμένου να επιβεβαιώσουμε εάν θα λάβουμε απάντηση και αν υφίσταται – λειτουργεί η επιχείρηση.
-Πάντα να διατηρούμε στον υπολογιστή μας ή να εκτυπώνουμε τις αποδείξεις από τις συγκεκριμένες συναλλαγές.
-Να είμαστε βέβαιοι ότι οι κωδικοί μας, οι αριθμοί των καρτών μας (χρεωστικών-πιστωτικών) και άλλα προσωπικά στοιχεία μας, είναι διασφαλισμένα επαρκώς, ώστε να μη μπορεί κάποιος να τα υποκλέψει ή να τα απομνημονεύσει.
-Να φροντίζουμε να αλλάζουμε τους κωδικούς μας σε τακτά χρονικά διαστήματα και αυτοί να αποτελούνται από συνδυασμό μικρών και κεφαλαίων γραμμάτων, αριθμούς και σύμβολα.
-Προτείνεται η χρήση προπληρωμένης κάρτας, για την πραγματοποίηση των αντίστοιχων συναλλαγών. Με αυτόν τον τρόπο, ελαχιστοποιείται η πιθανότητα για μεγαλύτερη απώλεια χρημάτων από την υποτιθέμενη τιμή μιας απατηλής κράτησης/συναλλαγής.
-Δεν πληρώνουμε προκαταβολικά σε εταιρία, τουριστικό γραφείο ή οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση με παρεμφερές αντικείμενο, την οποία δε γνωρίζουμε.
-Να αναζητούμε πληροφορίες και σχετικές αναρτήσεις, για το πώς το διαδικτυακό κατάστημα διαχειρίζεται τυχόν παράπονα πελατών του.
-Να ζητάμε την αυθεντική απόδειξη ή γραπτή απόδειξη αγοράς.
-Να προσέχουμε, ιδιαιτέρως, όταν η προσφορά φαίνεται πολύ καλή για να είναι αληθινή και το άλλο μέρος ασκεί συνεχώς πίεση για την ολοκλήρωση της αγοραπωλησίας.

Πηγή: e-thessalia.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here