Αθλητισμός και διατροφή: Βασικές συμβουλές για καλή υγεία

1252

Η καλή υγεία είναι ταυτόσημη με την άσκηση και τον αθλητισμό, αλλά και με την καλή διατροφή. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής έχει αλλάξει κατά πολύ την καθημερινότητα των ανθρώπων σε σχέση με το παρελθόν. Έτσι, έχουν προκύψει νέες ανάγκες, αλλά και πολύ διαφορετικές συνθήκες. Οφείλουμε να προσαρμοστούμε στους ρυθμούς της μοντέρνας κοινωνίας, ώστε να έχουμε ένα υγιές σώμα, αλλά και να μπορούμε να αθλούμαστε με επιτυχία και καλή απόδοση.

Έχετε εικόνα για το βάρος σας

Πολλοί άνθρωποι, που ασκούνται ή είναι σε δίαιτα, επιλέγουν να μην δίνουν προσοχή στα κιλά τους, αλλά κινούνται καθαρά με βάση το ένστικτό τους και τα… ρούχα τους. Αυτό γενικά είναι μία επιλογή, που δεν μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα, όμως δεν είναι η κατάλληλη απόφαση για όσους θέλουν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.

Μετρώντας το βάρος τους από μέρα σε μέρα και εβδομάδα σε εβδομάδα, οι αθλητές μπορούν να βγάλουν συμπεράσματα για τη συμπεριφορά του σώματος στη διατροφή τους και να δράσουν αναλόγως. Οι επιδόσεις τους είναι καίριες, αφού επηρεάζουν άμεσα την απόδοσή τους στο γήπεδο, με τις στοιχηματικές στο ίντερνετ να καθορίζουν τις αποδόσεις τους ακόμα και με την… εικόνα των ποδοσφαιριστών-σταρ κατά τις προπονήσεις.

Δεν είναι τυχαίο το ότι οι ποδοσφαιριστές των ομάδων ποδοσφαίρου παρακολουθούνται στενά από τους αρμόδιους γυμναστές και διαιτολόγους σχετικά με το βάρος τους.

Απλές αλλαγές στη διατροφή σας

Όσο καλή και αν είναι μία διατροφή για το σώμα μας, πρέπει να θεωρούμε δεδομένο, ότι δεν μπορούμε να κρατήσουμε ένα συγκεκριμένο μοτίβο στις διατροφικές μας επιλογές για όλη μας τη ζωή.

Με βάση την καθημερινότητά μας, τις προπονήσεις, ακόμα και το πρόγραμμα του ύπνου μας, είναι πιθανό να προκύψουν αλλαγές στη διατροφή. Αυτό δεν πρέπει να μας αγχώνει, αλλά να προσαρμοζόμαστε, πάντα με βάση τους στόχους μας.

Ενυδάτωση

Μεγάλο ποσοστό του σώματός μας αποτελείται από νερό. Παράλληλα, το νερό είναι βασικό στοιχείο για τη λειτουργία όλων των οργάνων του σώματός μας. Έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε κάθε ζωτική λειτουργία, με την έλλειψή του να μπορεί να μας δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα σε βάθος χρόνου.

Για όσους είναι δραστήριοι με τον αθλητισμό και τη γυμναστική, το νερό έχει καίριο ρόλο στην υγεία των χόνδρων, αλλά και στην ομαλή λειτουργία των μυών, ώστε να αναπλάθονται γρήγορα, αλλά και να αποφεύγονται οι κράμπες.

Ακόμη, το νερό παίζει σημαντικό ρόλο στην απώλεια βάρους, ενισχύοντας τον μεταβολισμό, αλλά προσφέροντας και αίσθημα πληρότητας.

Διαχειριστείτε τα συναισθήματά σας

Δεν είναι τυχαίο που η πλειοψηφία του κόσμου αδυνατεί να έχει μία ομαλή σχέση με την άσκηση και τη διατροφή του. Πρόκειται για έναν τρόπο ζωής που δείχνει αρκετά… ξένος με τις απαιτήσεις και τα πρότυπα του σύγχρονου κόσμου. Έτσι, αυτό που χρειάζεται, είναι να μπορεί ο κάθε αθλητής, αλλά κι οποιοσδήποτε θέλει να διατηρήσει την καλή του υγεία, να έχει το συναισθηματικό mindset για να ανταποκριθεί.

Τα πράγματα είναι δύσκολα, όταν οι πειρασμοί είναι παντού γύρω μας. Παράλληλα, οι γρήγοροι ρυθμοί μας δυσκολεύουν, τόσο στην εύρεση χρόνου για άσκηση, αλλά και για την προετοιμασία των απαιτούμενων γευμάτων και την αποφυγή των εύκολων και γρήγορων, αλλά ανθυγιεινών, γευμάτων. Έτσι, απαιτείται πειθαρχία και πείσμα, τουλάχιστον για τον πρώτο καιρό που κάποιος ακολουθεί μία προσεκτική διατροφή, αλλά και καθημερινότητα. Μετά από λίγο καιρό, πάντως, όλα δείχνουν να είναι πιο εύκολα, αφού αυτή η προσπάθεια γίνεται ένας τρόπος ζωής.

Προσπαθήστε να μείνετε μακριά από τους εθισμούς, είτε στο τσιγάρο, είτε στο ποτό, στο φαγητό, αλλά και πνευματικούς εθισμούς, όπως στα τυχερά παιχνίδια. Οι αδειοδοτημένες ελληνικές στοιχηματικές εταιρείες έχουν τρόπους να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τον εθισμό σας και να παίζετε υπεύθυνα με πνευματική υγεία.

Μοιράστε την άσκηση με βάση το χρόνο σας

Η άσκηση είναι απαραίτητη, αυτό είναι ένα δεδομένο. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι που δεν έχουν αρκετό χρόνο για να ασκηθούν στο γυμναστήριο ή έναν χώρο άθλησης, αναβάλουν την άσκησή τους. Και όμως, μπορείτε να μοιράσετε το χρόνο άσκησή σας μέσα στην ημέρα. Μπορείτε να δοκιμάσετε μερικές ασκήσεις το πρωί, το απόγευμα και το βράδυ, αντί για να αφιερώσετε ένα μαζεμένο δίωρο στο γυμναστήριο.

Αυτό αφορά σημαντικά και το πρόβλημα της καθιστικής ζωής, αφού πολλοί άνθρωποι επιλέγουν να γυμνάζονται για κάμποση ώρα το πρωί και να κάθονται συνέχεια την υπόλοιπη ημέρα. Ο πολύς συνεχόμενος χρόνος χωρίς κίνηση μέσα στην ημέρα μόνο καλό δεν μπορεί να κάνει στην υγεία μας. Σε αυτές τις περιπτώσεις που ακόμα και η εργασία μας επιβάλλει καθιστική ζωή, μπορούμε να σηκωνόμαστε για λίγα λεπτά κάθε ώρα και να κάνουμε μερικές απλές ασκήσεις. Αυτό θα ενισχύσει σημαντικά την κυκλοφορία στο αίμα μας και συνολικά την υγεία των μυών και του σώματός μας.

Κοιμηθείτε καλά

Ο ύπνος είναι πολύ πιο σημαντικός για την καθημερινότητά μας απ’ ότι πιστεύουμε.

Είναι βασικό να κοιμόμαστε περισσότερες από 7 ώρες καθημερινά, ειδικά αν ασκούμαστε, αφού κατά τη διάρκεια του βαθύ ύπνου, το σώμα απελευθερώνει ορμόνες σχετικές με την ανάπλαση και την αποκατάσταση των μυών. Παράλληλα, ο καλός ύπνος είναι απαραίτητος για την διαχείριση των ενεργειακών μας αποθεμάτων σε γλυκογόνο, που είναι βασική πηγή ενέργειας για την άσκηση.

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να έχει δυσάρεστες συνέπειες τόσο για το σώμα, όσο και για την ψυχολογία μας. Ειδικά σε ότι αφορά του αθλητές, πρόκειται να ταλαιπωρηθούν από μειωμένη ενέργεια και αντοχή, αλλά και απόδοση σε απαιτητικές περιστάσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ